Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Decemberben az EU-s tendenciát hozta a magyar autópiac
Decemberben az egy évvel korábbihoz képest először csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban tizenhat hónap folyamatos emelkedés után – derül ki az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára fölkerült adatokból.
A tavalyi év utolsó hónapjában az egy évvel korábbihoz képest 3,3 százalékkal, 867.052-re csökkent a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma, miután novemberben 6,7 százalékos emelkedés volt éves összevetésben. Jelentős volt a növekedés olyan vezető piacokon, mint Franciaország (+4,5 százalék) és Spanyolország (+10,6 százalék), ezzel szemben a német autópiacon az eladások jelentősen, 23 százalékkal estek.
Tavaly az Európai Unió autópiaca erőteljes, 13,9 százalékos bővüléssel zárt 2022-hez képest, 10,5 millió új autót értékesítettek. Kétszámjegyű növekedést regisztráltak a legtöbb országban, köztük a három legnagyobb piacon: Olaszországban (+18,9 százalékkal), Spanyolországban (+16,7 százalékkal) és Franciaországban (+16,1 százalékkal). Németországban tavaly szerényebben, 7,3 százalékkal nőtt az új autók értékesítése részben a gyenge decemberi adat miatt.
Az e-autók már verik a dízeleket
A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók piaci részesedés tavaly 14,6 százalékra emelkedett a 2022-es 12,1 százalékról, megelőzve ezzel a dízelét, amely részesedése 16,4 százalékról 13,6 százalékra zsugorodott. A benzines autók 35,3 százalékos piaci részesedéssel megőrizték vezető helyüket, de piaci részesedésük csökkent.
Tavaly a második legnagyobb szeletet az európai autópiacon a hibridek szerezték meg, 25,8 százalékos piaci részesedéssel, ami nagyobb az egy évvel korábbi 22,7 százaléknál. A hálózatról is tölthető, plug-in hibrid autók piaci részesedése ugyanakkor 9,4 százalékról 7,7 százalékra csökkent.
A magyar piac végig zsugorodott
Mint ismert, a hazai újautó-eladások egész 2023-ban alulmúlták a 2022-es számokat. Ezzel a magyar piac az év utolsó hónapjáig szembement az EU-s tendenciával, decemberben azonban már uniós szinten is visszaesés volt tapasztalható.
2023-ban a Datahouse adatai alapján 107.720 darab új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, 3,4 százalékkal kevesebbet, mint tavaly. Ebből mindössze 5807 volt elektromos hajtású, további 5546 plug-in hibrid – vagyis az elektrifikált autók csak a magyar piac 11 százalékát tették ki, ami elmarad az európai átlagtól.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!