Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az elektrifikációt is veszélyezteti a brexit
A Stellantis nyilatkozata után, melyben a brit autógyárak bezárására figyelmeztetett, a Ford is felhívta a figyelmet arra, hogy a vámok értelmetlenül növelnék a fogyasztók költségeit és lassítanák az elektromos járművekre való átállást.
A Stellantis után a Ford is felszólította az illetékeseket arra, hogy a brexit utáni uniós kereskedelmi követelményeket az elektromos járművekre vonatkozó származási szabályokkal kapcsolatban 2024-ről 2027-re halasszák, mondván, hogy a vámok értelmetlenül növelnék a fogyasztók költségeit és hátráltatnák az elektrifikációt.
A megállapodás szerint 2024-től egy szigetországban gyártott elektromos autó csak akkor lehet vámmentes az EU-ban, ha az értékének legalább 45 százalékát az unióban vagy Nagy-Britanniában állították elő. A probléma abból adódik, hogy az akkumulátorcsomag akár a felét is kiteheti egy új e-autó árának, továbbá hosszú távon szállításuk emellett nehéz és költséges. Mindez megköveteli a brit akkugyártási kapacitások fejlesztését.
Az átállást is szabotálhatja
A Ford figyelmeztetett, hogy az Egyesült Királyságban az autóipar nem rendelkezik elegendő helyben készült akkumulátorral és alkatrésszel a 2024-ben életbe lépő követelmények teljesítéséhez. Kijelentette, hogy a kereskedelmi szabályok ilyen helyzetben szigorítása veszélyeztetné az elektromos járműgyártásra való átállást.
„Azokat a gyártókat fogják a vámok a legsúlyosabban érinteni, akik az átállás korai szakaszában jelentős beruházásokat eszközöltek, mivel a belső égésű motorral hajtott járművek továbbra is vámmentesen mozognak majd” – idézi a Ford közleményét a Reuters.
Az autógyártó 380 millió fontot (480 millió dollárt) fektet be az Angliában található motorgyárában az e-motoros kapacitás kiépítésébe, ami része az egész Európára kiterjedő elektrifikációs terveknek.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!