Elemzések A Volkswagen mindenkit megelőz innovációban

A Volkswagen mindenkit megelőz innovációban

autopro.hu/G.C. | 2020.07.22 04:19

A Volkswagen mindenkit megelőz innovációban

Fotó: Volkswagen Newsroom

A Volkswagen a világ leginnovatívabb autókonszernje, megelőzve a BMW-t és a Daimlert. Ez az Autóipari Menedzsment Központ (CAM) és a PwC könyvvizsgáló és tanácsadó cég tanulmányának eredménye.

Hirdetés

A VW Csoport 272 innovációval állt elő, köztük 74 világinnovációval, ezek közé tartozik a 8-as Golf veszély jelzésére szolgáló Car-2-Car technológiája, a T-Roc alapjára gyártott kompakt SUV-kabrió, az új Audi e-tron nyomkövető és irányjelző fényszórói, valamint a Porsche Taycan új 800 voltos töltőrendszere. A top tíz innováció terén jelentős autókonszernek közé két kínai vállalat, a BYD és Geely is bekerült.

A tanulmány szerint a VW az első helyezett a tömegmárkák rangsorában, az előző évi harmadik pozíció után. A világ legújabb innovációi közé tartozik a továbbfejlesztett vészleállító asszisztens a Passatban, amely nem csak megállítja a járművet, hanem azt a leállósávba is irányítja. Az új Golfban a vészfék-asszisztens felismeri a forgalmi dugó végét és ennek megfelelően reagál. Tovább folytatódik a tendencia az innovációs képesség növekedésében olyan kínai gyártóknál, mint a BVD, a Geely és a Great Wall, akik az innováció globális erejének 23 százalékát teszik ki.

A Mercedes a prémium nyertes

A prémium márkák között a Mercedesé a vezető pozíció, közvetlenül a BMW előtt. A top ötben helyezkedik el az Audi, a Tesla és a Porsche is. A Mercedesnek 36 innovációja van, ami egyharmaddal több, mint a BMW-nek. Különösen figyelemre méltó az alacsony fogyasztású és nagy elektromos hatótávú GLE plug-in változata, a GLC-ben az aktív vészfék-asszisztens, amely szintén képes reagálni a forgalmi dugóra, valamint az aktív sávváltó-asszisztens. A Mercedes első helyezést ért el az „Interfész és hálózatépítés” kategóriában is, amelybe olyan újítások tartoznak, mint például a navigációs kijelző kibővített valóság módja vagy a Car-2-Car veszélyre figyelmeztető jelzése, amelyek először állnak rendelkezésre a GLC-ben.

A tanulmány szerint a legjelentősebb növekedés az elektromobilitás területén tapasztalható, ahol új rekordot regisztráltak az összesen 184 innovációval (82 százalékos növekedés). A hajtás területén véghez vitt fejlesztések az összes újítás 29 százalékát tették ki, a vezetői segédrendszerek és az ütközés elleni védelmi rendszerek pedig az innováció második legfontosabb területe, a fejlesztések 17 százalékával. Az „Autonóm vezetés és biztonság” kategóriában a Tesla, az e-autók úttörője váltotta le a tavalyi győztes Mercedes-t. Három új támogatási rendszer volt döntő jelentőségű két modelljében, a Model 3-ban és Model Y-ban.

A Taycan a leginnovatívabb modell

Az összesen mintegy 250 sorozatgyártású jármű közül a Porsche Taycan az év „leginnovatívabb modelljeként" mutatkozott be 56 ponttal, megelőzve az új BMW 3-as sorozatot (33 pont) és a Mercedes-Benz GLC-t (30). A Taycan 27 innovációval rendelkezik, amelyből 13 világszintű újítás, köztük az egyik egy új, nagyon gyors töltési rendszer, amely 800 volton működtethető, a másik pedig az első kétsebességes sebességváltó egy elektromos autóban, amely még nagyobb hatékonyságot biztosít – írta az Automobilwoche.

Kiemelt Partnereink