Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A járvány elmúltával visszatér az autóvásárlási hajlandóság
A járműipar egyike a koronavírus-járvány okozta válság által leginkább sújtott szektoroknak, köszönhetően annak, hogy többrétegű hatást gyakorolt a szektorra a járvány. A leálló gyárak mellett a kereslet is nagyot zuhant, így keresleti és kínálati oldalon is válságot okozott a kialakult helyzet. A mobilitási szokások viszont könnyen lehet, hogy csak rövidtávon alakultak át.
Május első felében készített felmérést a McKinsey a mobilitási szokásokkal kapcsolatban az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Japánban és Kínában. A felmérés egyrészt alátámasztotta az eddigi adatokat a kereslet csökkenéséről, másrészt érdekes eredményekre jutott a járvány utáni szokásokkal kapcsolatban.
A McKinsey felhívja rá a figyelmet, hogy minden szektorban, minden szereplőnek érdemes külön monitoroznia a szokásokat, ugyanis még nem vagyunk túl a járványon és jelenleg nem lehet biztosan tudni, hogy hosszabb távon mivel kell számolni. Mindenesetre a felmérés tartalmaz biztató eredményeket is.
Mindenhol visszaesést hozott a járvány
A McKinsey által vizsgált országokban összesen 17 százalékkal vásárolnának kevesebben új autót, de nagyok a földrajzi különbségek: az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában 40 százalékkal, Európában viszont „csak” 20-30 százalékkal csökkent a vásárlási kedv, míg Kínában már szinte helyreállt a rend. A használtautók iránt kisebb, 12 százalékos a kereslet csökkenése.
Az emberek mindenhol kevesebbet akarnak vagy tudnak most autóra költeni, átlagosan négy-hat hónappal halasztották el az autóvásárlást, bízva abban, hogy addigra az egészségügyi és a gazdasági klíma is kedvezőbb lesz.
A szervizelés és a vásárlás módja változhat
Bár a válság anyagi hatásai miatt a megkérdezettek 15 százaléka halasztani fogja az autója karbantartását, összességében a szervizelés iránti igény komolyabb csökkenése nem várható. Viszont megnőhet az igény a szektor digitalizálására, és ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, egyáltalán nem a távoli jövő a személyes jelenlét nélküli javítások korszaka.
Ugyanígy az autóvásárlás, és az autók megrendelésének módja is változhat, egyre nagyobb mértékben áttevődhet a virtuális térbe.
Aki tud, visszatér az autózáshoz
A felmérésben rákérdeztek arra is, hogy a járvány után milyen közlekedési eszközt választanának szívesebben az emberek. Míg a járvány idején minden közlekedési eszköz használata visszaesett, a járvány utáni időszakban minimálisan ugyan (egy százalékkal), de még nőne is azok száma, akik autózni szeretnének. A tömegközlekedést valamivel kevesebben választanák, míg legnagyobb mértékben (öt százalékkal) a kerékpár iránti kereslet nőhet meg.
Az autóvásárlások elhalasztásánál a jármű környezetvédelmi besorolása és meghajtási módja nem volt érdemi befolyásoló tényező.