Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös szoftverfejlesztésbe kezd a Toyota, a Honda és a Nissan
2024.05.16 09:17A szimuláció felhasználása a gyári layout tervezéséhez
2024.05.16 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A futballvébé miatt vettek kevesebb autót az oroszok
Bár júniusban 11 százalékkal nőttek az új autók eladásai Oroszországban, a májusi 18 százalékhoz erősödéshez képest a piac lassulónak számít. Az Európai Vállalkozások Szövetsége (AEB) nevű lobbicsoport elemzői a labdarúgó világbajnokságot okolják az eredményért.
A 2018-as futball világbajnokságot június 14. és július 15. között rendezik 11 városban, köztük Moszkvában, Szentpéterváron és Szocsiban. Egy ilyen nagy rendezvény számos területre hatással van – sörből biztosan több fogy, autóból azonban júniusban kevesebb talált gazdára júniusban.
– A kereslet a bajnokság alatt valamennyivel alacsonyabb, mivel sok potenciális autóvásárló figyelme inkább a futballra irányul, magyarázta Szergej Udalov, az Autostat igazgatója.
Az AEB közlése szerint júniusban 156.351 új autó és könnyű haszongépjármű fogyott Oroszországban, mely javulást mutat az előző év azonos időszakához képest. – Még így is 11 százalékos a növekedés az egy éves eredményekben, ami így is tiszteletre méltó növekedés, hangsúlyozta Jörg Schreiber, az AEB autógyártók bizottságának elnöke. – Mindent összevetve Oroszország autópiaca az első félévben sikeresen teljesített, és jó okunk van azt hinni, hogy ez a következő hónapokban is folytatódni fog.
Az autógyártók, kereskedők és elemzők is azt várják, hogy Oroszország áfaemelési tervei magasabb árakat eredményeznek, így a 2019-es adózási változás előtt több új jármű adásvétele történhet meg.
A legtöbb népszerű autómárka növekedést ért el az elmúlt hónapban. Közülük is kiemelkedett a Mitsubishi, melynek eladásai 92 százalékkal nőttek. A japánokat a Skoda követte 26 százalékos ugrással. A Volkswagen 21, a Kia 19, a Lada pedig 15 százalékkal növelte eladásait.