Elemzések A futballvébé miatt vettek kevesebb autót az oroszok

A futballvébé miatt vettek kevesebb autót az oroszok

autopro.hu/Sz.K. | 2018.07.11 06:05

A futballvébé miatt vettek kevesebb autót az oroszok

Bár júniusban 11 százalékkal nőttek az új autók eladásai Oroszországban, a májusi 18 százalékhoz erősödéshez képest a piac lassulónak számít. Az Európai Vállalkozások Szövetsége (AEB) nevű lobbicsoport elemzői a labdarúgó világbajnokságot okolják az eredményért.

Hirdetés

A 2018-as futball világbajnokságot június 14. és július 15. között rendezik 11 városban, köztük Moszkvában, Szentpéterváron és Szocsiban. Egy ilyen nagy rendezvény számos területre hatással van sörből biztosan több fogy, autóból azonban júniusban kevesebb talált gazdára júniusban.

– A kereslet a bajnokság alatt valamennyivel alacsonyabb, mivel sok potenciális autóvásárló figyelme inkább a futballra irányul, magyarázta Szergej Udalov, az Autostat igazgatója.

Az AEB közlése szerint júniusban 156.351 új autó és könnyű haszongépjármű fogyott Oroszországban, mely javulást mutat az előző év azonos időszakához képest. – Még így is 11 százalékos a növekedés az egy éves eredményekben, ami így is tiszteletre méltó növekedés, hangsúlyozta Jörg Schreiber, az AEB autógyártók bizottságának elnöke. – Mindent összevetve Oroszország autópiaca az első félévben sikeresen teljesített, és jó okunk van azt hinni, hogy ez a következő hónapokban is folytatódni fog.

Az autógyártók, kereskedők és elemzők is azt várják, hogy Oroszország áfaemelési tervei magasabb árakat eredményeznek, így a 2019-es adózási változás előtt több új jármű adásvétele történhet meg.

A legtöbb népszerű autómárka növekedést ért el az elmúlt hónapban. Közülük is kiemelkedett a Mitsubishi, melynek eladásai 92 százalékkal nőttek. A japánokat a Skoda követte 26 százalékos ugrással. A Volkswagen 21, a Kia 19, a Lada pedig 15 százalékkal növelte eladásait.

Kiemelt Partnereink