Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A BMW nyert, az Audi igyekszik
Ádáz küzdelem folyik az amerikai piacon a három német prémium márka között. Júniust a BMW nyerte a második Mercedes-Benz és a harmadik Lexus előtt. Az Audi csak a negyedik.
Múlt hónapban 30 201 autóját értékesítette a BMW az Amerikai Egyesült Államokban, a 12 százalékos emelkedést a BMW 5 segítette, amelyből 77 százalékkal többet, 7940-et adtak el, mint tavaly júniusban. A Mercedes-Benz eladásai 9 százalékkal nőttek 26 506 autóra, a márka húzómodellje az USA-ban a 25 százalékos pluszt elérő E-osztály.
Nagyon megy az ötös BMW |
Az első félévben a BMW 157 382 kocsiján adott túl (12 százalékos javulás), 5758 autóval előzi meg a második Mercedes-Benzt, amely 151 624 autóját adta el (nem számoltuk bele a Daimler kishaszonjárműveit, a Smartot és a BMW-csoport Minijét). A BMW-csoport az első hat hónapban a globális eladásaiban átlépte a milliós álomhatárt (1 020 211 autó), de az Audi is megdöntötte az egy félév során eladott legtöbb autó rekordját (869 350 autó), sőt a Mercedes-Benz is túltett önmagán 783 520 eladott járművével.
A Lexus 10 százalékkal nőtt júniusban, 23 518 autót adtak el, köztük a duplázó IS modellt, amelyből 3932 fogyott. Féléves szinten 17 százalékos pluszban van a japán prémium márka, 138 689 autót adtak el kereskedői az USA-ban. Júniusban 16 867 négykarikás autót értékesítettek, köztük 2452 A3-ast. Az Audi nyerésben van az első félév adatai tekintve, 84 349 autót adtak el, annyit, mint ezelőtt öt évvel 12 hónap alatt. Amerikai elemzők szerint a fiatal vásárlók, elsősorban az első autót keresők kedvelik a márkát, mert számukra valami egyedit kínál, nem tömegterméket.
Győri autó az Audi sikereinek kovácsa |
Az amerikai import luxusautó-piacnak (ide tartozik a Mercedes-Benz, a BMW, és az Audi is) a 11,5 százalékát birtokolja az Audi, az A3-as bevezetése 1,5 százalékkal javította ezt az arányt. A Győrben gyártott autó alapára 29 900 dollár, áprilisi bevezetése óta az amerikai luxusautó-piacon az Audi feljött a negyedik helyre, megelőzve a Cadillac és az Acura márkákat.
A General Motors luxus márkája 0,1 százalékkal tudott csak javulni júniusban. A 13 941 eladott kocsiból 4652 Cadillac volt SRX típus, 1907 Escalade, míg a tavalyi év amerikai autója címet elnyert ATS szedánból csak 2358 fogyott.