Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Online autózás: veszélyben az adataink
Egy nemrég publikált jelentés bemutatja, hogy az online autózás miként teheti sebezhetővé a felhasználók magánjellegű adatait a támadásokkal szemben.
A 16 autógyártó válaszait tartalmazó amerikai felmérés szerint a hálózatba kapcsolt autók jelentős biztonsági kockázatot jelentenek:
– Az autógyártók válaszai azt mutatják, hogy bár egy vezeték nélküli, Bluetooth vagy wifi hálózatba kapcsolt flotta teljes mértékben elképzelhető és elfogadott technológiának számít, a gyártóknak még nem sikerült kiküszöbölniük a járműhálózatokat fenyegető biztonsági támadások lehetőségét –í rják a jelentésben.
Edward Markey USA szenátor szerint az online autózás veszélyt jelent az adatbiztonságra |
A felmérés szerint a „sofőrt és a járművet érintő adatokat az információ illetéktelen megosztását és felhasználását akadályozó óvintézkedések nélkül gyűjtik be“. Edward Markey amerikai szenátor a tavalyi évben intézte a kérdéseket az autógyártók felé, miután aggodalmát fejezte ki a lehetséges biztonsági kockázatokkal kapcsolatban.
– A sofőrök ma már anélkül bízzák rá magukat ezekre a rendszerekre, hogy az autógyártók meggyőződtek volna arról, hogy megvédik őket az adataik illetéktelen felhasználásától és a hekkertámadásoktól – nyilatkozta Edward Markey.
Az amerikai politikus, aki tagja az Egyesült Államok Szenátusának Kereskedelmi, Tudományos és Közlekedési Bizottságának, elmondta, hogy a biztonsággal és az adatvédelemmel kapcsolatos szabályokat a törvényhozóknak, az ipar szereplőinek és adatvédelmi szakértőknek együtt kell megalkotniuk.
A hekkertámadásokkal kapcsolatban a jelentés négy növekvő trendet emel ki:
- Az összes vezeték nélküli hálózatban résztvevő jármű potenciálisan sebezhető.
- A legtöbb autógyártó nem tud a múltbéli támadásokról, illetve nem tud jelentést készíteni róluk.
- A biztonsági óvintézkedések a különböző autógyártóknál következetlenek, illetve rendszertelenek.
- Csupán két autógyártó volt képes felismerni és „ténylegesen“ reagálni egy valós idejű támadásra.
A Markey-jelentés szintén négy, adatvédelemmel kapcsolatos trendet emelt ki:
- A gyártók „jelentős mennyiségű adatot“ gyűjtenek az utazásokkal, illetve a jármű teljesítményével kapcsolatban.
- A legtöbb adatot legtöbbször nem biztonságos vezeték nélküli hálózatokon keresztül továbbítják az adatközpontok felé.
- Az adatokat érthető magyarázat nélkül több célra is felhasználják.
- A tulajdonosok ennek sokszor nincsenek tudatában, illetve a felhasználóknak nincs lehetőségük az adatgyűjtés kikapcsolására anélkül, hogy olyan egyéb hasznos funkciókat is deaktiváljanak mint például a navigáció.
Néhány héttel ezelőtt az ADAC, Németország legnagyobb autós klubja felfedezett egy lehetséges biztonsági részt a BMW online járműveinek adatátviteli rendszerében. A német gyártó gyorsan reagált, és egy „új konfiguráció segítségével“ javította a hibát.
2014 novemberében az Egyesült Államokban működő autógyártók elfogadtak egy sor irányelvet, ám ezek Markey szerint több területen is hiányosak. A szenátor szerint az egyezmény nem kínál egyértelműen választási lehetőséget, illetve átláthatóságot.
Via automotiveit.com