Elemzések Csökken a kínai autópiac

Csökken a kínai autópiac

autopro.hu/H.J. | 2019.11.05 06:33

Csökken a kínai autópiac

Nyolc százalékkal eshet vissza a kínai autópiac az idei évben. A lassuló gazdasági növekedés és a szigorúbb gyártási szabályok miatt az iparág már második éve csökkenést mutat.

Fu Bingfeng, a Kínai Autógyártók Szövetségének ügyvezető alelnökének legutóbbi becslése még alacsonyabb, mint a szervezet által a nyáron megjósolt öt százalékos visszaesés. Több nagyobb gyártó értékesítései is – mint például a General Motors, a Ford, vagy a Peugeot –kétszámjegyű csökkenést mutattak. Néhány kisebb vállalat pedig szövetséges után keres és már az üzemeit is leállította. A szakértő elmondta, hogy legjobb esetben is legfeljebb 26 millió autó eladására számítanak az idei évben.

Az autóipari átalakulás hatása

A vállalatoknak az autóipar visszaesését a szektor átalakulásának részeként kell tekinteni, melyet szigorúbb gyártási szabványok, alacsony kibocsátású modellek és az új energia járművek alkotnak. 2018-ban három százalékkal, 28 millió modellre esett vissza az értékesítés az előző évhez képest, szeptemberben pedig a tizenötödik egymást követő hónapban csökkentek az eladások. A szövetség szóvivője nemrég bejelentette, hogy az előző évhez képest már nyolc százalékos visszaesést várnak.

Az új energia jármű (new energy vehicle, NEV) kifejezés az alternatív hajtásra – a teljesen elektromos és hibrid autókra – vonatkozik.

Fu hozzátette, hogy a kínai piacot továbbra sem fenyegeti hatalmas csökkenés, 2023-ra akár 30 millió autót adhatnak el. Ennek ellenére a jelenlegi visszaesés miatt a japán Suzuki az első olyan külföldi vállalatóriás, amely leállította üzletét Kínában. A gyengülő értékesítés a NEV-szektort is érinti a támogatások csökkentése miatt – szeptemberben 34 százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakához képest – írja a Reuters.

Nyitókép: twitter.com

Kiemelt Partnereink