Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A jövő autóhifijéhez nem kell hangszóró
Mindenkinek ismerős lehet a filmekből az a jelenet, amikor a főszereplő felcsapja a csomagtartót, és a benne lévő hangszórókkal és erősítőkkel kérkedik a barátainak. Úgy tűnik, a jövőben ilyesmit tényleg csak a filmekben láthatunk majd, ugyanis a Continental olyan rendszert dolgozott ki, amelyhez nem tartoznak a hagyományos értelemben vett hangszórók, azonban mégis tökéletes hangzást biztosít az utastér különböző felületeinek köszönhetően.
A Continental szakemberei a fejlesztéshez a hegedű működését vették alapul, így a hagyományos hangfalakat aktuátorok helyettesítik, amelyek az autókban található bizonyos felületek vibrációjával adnak hangot. Az A-oszlop alkalmas a magas frekvenciák képzésére, amíg az ajtó-panelek például rendelkeznek a közepes frekvenciák előállításához szükséges tulajdonságokkal, az alacsony frekvenciák megszólaltatásához pedig olyan nagy alkotóelemek felelnek meg tökéletesen, mint a belső plafon vagy a hátsó csomagtartó-fedél.
A Conti fejlesztésének nem az az egyetlen különlegessége, hogy vonós hangszerek ihlették, számos előnye is van a klasszikus értelemben vett audio-rendszerekkel szemben. Az átlagosan 15kg-os rendszer helyett mindössze 1kg-mal kell számolni, így természetesen sokkal kevesebb helyet is foglal, mint egy hagyományos audio-berendezés, kevesebb energiát fogyaszt, ráadásul a designereknek sem kell azzal foglalkozni, hogy hogyan építsék be helytakarékosan, mégis stílusosan a hangszórókat az utastérbe.