Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kétmilliárdos beruházást hajtott végre a magyar gépgyártó
2024.05.21 17:17Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Volt Tesla-mérnök cége gyártana akkualapanyagokat
A Sila Nanotechnologies vállalatot a Tesla egy korábbi mérnöke alapította azzal a céllal, hogy újgenerációs, elektromos autókba szánt akkumulátor-alapanyagok sorozatgyártását futtassák fel az Egyesült Államokban. Termékeiktől nagyobb hatótávokat, alacsonyabb költségeket és a kínai akkumulátorgyártástól való kisebb függőséget várnak.
Gene Berdichevsky, korábban a Teslánál dolgozó mérnök cége, a Sila Nanotechnologies 100 millió dolláros nagyságrendben fektet pénzt az amerikai Washington államban 2024-ben nyíló gyárába. Berdichevsky a Reuters-nek elmondta, mióta a Tesla 2003-ban megalakult, az elektromos autók akkumulátorainak ára nem csökkent az elvárt mértékben, így az ezek gyártásához szükséges nyersanyagok előállítási költségeinek lejjebb tornászásával tehetnek az olcsóbb elektromos autózásért.
A Mercedes-Benz AG résztulajdonos a tőzsdén nem szereplő, BMW-vel is együttműködő Sila-ban. A cég ezen felül tavaly 590 millió dollár befektetést gyűjtött össze, így összesen már 3,3 milliárd dollárral gazdálkodhat.
Nehéz a leválás Kínáról
Berdichevsky elmondta, az USA-beli Moses Lake városában épülő Sila-gyárban szilíciumalapú anódalapanyagokat gyártanának, amik 20 százalékkal több energia tárolását teszik lehetővé az akkumulátorokban, mint a grafitalapú anódok. Utóbbiak 70 százaléka ráadásul Kínából érkezik, így az elektromos autózás jelenleg erősen függ Kínától – ezen is változtatna a Sila, és ezt az álláspontot az amerikai kormány is osztja. A grafit a kritikus nyersanyagok listáján szerepel az Egyesült Államokban, a szilícium viszont nem.
A cégvezér szerint a Sila évente 10 gigawattórányi kapacitású akkumulátorhoz elég alapanyagot tervez gyártani, ezzel nagyjából 100 ezer elektromos autót kiszolgálva. Ezt a célt rendkívüli mértékben meg akarják ugorni előbb-utóbb – kétmillió elektromos autóba elég alapanyagot gyártanának.
Ígéretes az új technológia
A Sila egy tesztközpontot is üzemeltet főhadiszállásán, az kaliforniai Alameda-ban, ami évi ezer autó akkumulátoraihoz elég alapanyagot tud előállítani, de ezt a mennyiséget inkább fitneszkarkötők akkumulátoraiba szánják. Berdichevsky szerint cége már rajta van, hogy megépítsék gyárukat és felfuttassák az autógyártók igényeit kielégítő sorozatgyártást.
Minden bizonnyal vevő is akadna az alternatív technológiára – Berdichevsky volt cége, a Tesla például 2020-ban bejelentette, hogy a szilíciumalapú anódok használatát fontolgatják elektromos autóik akkumulátoraiban.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!