Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Rosszak az árfolyamok, drágák az anyagok – emiatt kisebb a Conintental profitja
Kevesebb profitot vár idén a német beszállító abroncsgyártó üzletága, az árfolyamok mellett az anyagköltségek is nehezítik a munkát.
Kedvezőtlen valutaárfolyamok akadályozzák a Continental gumiabroncsgyártó üzletágának működését: Elmar Degenhart, a beszállító vezérigazgatója elmondta, mérsékelték az üzemi árréshez kapcsolódó várakozásokat, annak adó előtti értéke az előre meghatározott 10,5 helyett csak tíz százalék lesz.
Ennek fő oka, hogy a beszállító az első félévben nagyjából 150 millió eurós többletköltséget volt kénytelen elkönyvelni. Az összeget főleg a kedvezőtlen árfolyamok miatti pluszkiadások képezik azokban az országokban, ahol a Conti abroncsokat nem gyárt, értékesít. Az angol fonton, a svájci frankon és a norvég koronán túl a török líra, az orosz rubel és a brazil real egyaránt lassítja a Continentalt. Az árfolyamhatásokra a részvénypiac is reagált, a cég értékpapírjai e bejelentés után öt százalékot estek, ugyanakkor elmondható, hogy 2017 elejéhez képest az részvények jelenleg még így is 18 százalékkal többet érnek.
Annak ellenére, hogy a gumiabroncs üzletág jóval kisebb, mint az autóalkatrészeké, a nyereség nagy része innen származik. Az első negyedéves eredmények alapján a Continental nagyjából százmillió euróval kevesebb működő eredménnyel fog zárni, mint tavaly.
Az árfolyamok problémáján túl a nyersanyagok, köztük a szintetikus és természetes kaucsuk ára is állandó mozgásban, Wolfgang Schäfer pénzügyi igazgató idén 50 millió euró többletkiadással kalkulált a nyersanyagárak emelkedése miatt is.