Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem várt problémával szembesülnek az amerikai beszállítók
Annak ellenére, hogy a koronavírus-járvány kitörése óta több millió amerikai veszítette el állását, az Egyesült Államokban sok autóipari beszállítónak okoz nehézséget a gyártósori pozíciók feltöltése, és olyan megoldásokhoz kénytelenek folyamodni, mint a munkafelvétel jutalmazása vagy a gyerekek helyben oktatása.
Az USA-ban 12 gyárral rendelkező, GM-nek és Fordnak is szállító Mobex Global vezérigazgatója, Joe Perkins a Reutersnek elmondta, hogy az üres pozíciók betöltése jelenleg a „legkritikusabb problémája a vállalatnak.” A fém alkatrészeket gyártó cég jelenleg 80 pozíciót próbál betölteni fizetés- és bónuszemelést, közel tíz állásközvetítőt, valamint a legkülönbözőbb hirdetési lehetőségeket alkalmazva.
A kipufogógáz-szűrő berendezéseket gyártó Clean Energy Systems vezetője, John Dunn pedig elárulta, hogy ajándékokat sorsolnak ki azon dolgozóik körében, akik rendszerint veszik fel a munkát.
Szokatlanul gyorsan tért magához a kereslet
Az autóipar jellemzően az elsők között érzi meg a gazdasági kríziseket, és az utolsók között jut túl rajtuk. Most azonban más a helyzet az USA-ban, ahol az újautó-kereslet megugrott az elmúlt hónapokban. A magához tért keresletet követve a gyártási volument is növelni kell, ám annak ellenére, hogy a munkanélküliség magas, nehéz embereket találni, mert azok félnek a megfertőződéstől, vagy egyszerűen otthon kell, hogy maradjanak iskoláskorú gyerekeikkel.
Sok beszállítónál a távolmaradások aránya a 10-15 százalékot is eléri, mondta el Brian Collie, a Boston Consulting Grouptól. Nem véletlen, hogy a United Auto Workers autóipari szakszervezet nagyobb mozgásteret adott a vállalatoknak az ideiglenesen foglalkoztatott munkavállalók alkalmazása terén.
Magasabb fizetések, több túlóra
A beszállítók megérezték a vírus hatásait a nyereségükön, most pedig a járvány újabb kihívás elé állítja őket, ugyanis a leromlott gazdasági helyzetük ellenére emelniük kell a fizetéseket, illetve túlóráztatniuk kell dolgozóikat, hogy teljesíthessék az új megrendeléseket.
Az órabér szeptemberben elérte a 28,21 dollárt. Júliusban 27,65, míg egy évvel korábban 27,57 dollár volt. A heti túlóra átlagos ideje 4,3 órára nőtt, meghaladva a járvány kitörése előtti, januári és februári 3,8 órát.
Nehezen találnak új embereket
Szeptemberben az amerikai munkanélküliségi ráta 7,9 százalékon állt, azonban ha azok is munkanélkülinek vallották volna magukat, akik valójában nem dolgoztak, az arány 8,3 százalék lett volna. A tartós javak termelésében a munkaerőpiaci helyzet kedvezőtlenebb a cégek szempontjából: ott a munkanélküliségi ráta csak 5,7 százalék. Ez arra készteti a vállalatokat, hogy akár szokatlan lépéseket is tegyenek a munkavállalók magukhoz csalogatásának érdekében..
Egy lézeres vágóberendezéseket gyártó, Detroit melletti vállalat például felfogadott egy tanárt, hogy a cég épületének egyik helyiségében segítse a távoktatásban részt vevő diákokat, hogy ezáltal levegyék a szülők válláról az otthoni terhek egy részét, és munkába járásra ösztönözzék őket.
Mások a túlórák mennyiségének minimalizálása érdekében elkezdték átrendezni a műszakokat. A ManpowerGroup munkaközvetítő részéről pedig azt is elárulták a Reutersnek, hogy a vállalatok a felvételi követelményeiken is lazítottak, egyesek még a drogtesztet is elengedték.