Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Multifunkcionális kontaktszenzort fejleszt a Continental
A Continental új szenzorrendszere az automatizált parkolást hivatott tökéletesíteni. Az alkalmazási lehetőségek között azonban ennél sokkal több is van: a cserbenhagyás és a vandalizmus a múlté lehet.
A különböző típusú szenzorok érzékelési zónáin kívül eső tárgyak eddig kockázatot jelentettek az automatizált parkolás során. A Conti által kifejlesztett Contact Sensor System (kontaktszenzor rendszer – CoSSy) célja azonban a közelgő ütközések érzékelése alacsony sebesség mellett, hangjelek segítségével. Azért, hogy elkerülje az emberekkel vagy tárgyakkal történő érzékelést, 2-12 szenzort telepítenek az autóra. Ezek jeleiket egy központi kiértékelő rendszernek továbbítják, amely vagy egy külön vezérlő egység, vagy pedig a légzsák vezérlőegységébe van integrálva.
– A mechanikus zajok és a levegőben terjedő zajok olyan jelformák, melyek értékes információkat szolgáltatnak a jármű közvetlen környezetéről. A CoSSy-t direkt azért fejlesztették ki, hogy a hangjelzéseket egy sor kontaktesemény során is érzékelje – magyarázta Laurent Farbe, a Continental passzív biztonsággal és szenzorokkal foglalkozó részlegének vezetője. Az automatizált parkolás csak egy lehetséges alkalmazási terület. Így a mechanikus zajok alacsony sebesség mellett, egy automatizált parkolási folyamat során figyelmeztet, mielőtt nekiütközne az autó egy objektumnak.
Más alkalmazási területek
A jövőben a CoSSy újabb jelösvényt is biztosíthat az útburkolat állapotának észlelésére. Ehhez vízpermet zajhatását használhatja, hogy előre tudja jelezni a vízen futás veszélyét. Az érzékelő kialakításától függően a levegőben terjedő zajok is kiértékelhetők, így az automatizált járművek felismerhetik a megkülönböztető jelzéssel közlekedő autókat. A Doppler-effektus segítségével még azt is megmutatja, hogy honnan jön az autó. Ezen kívül felismerhető lesz a sofőr is hang alapján, továbbá a jövőben az is elegendő lesz, hogy a hitelesített sofőr kopogjon az ajtóhoz, így kinyitva az autót.
A mechanikus zajok használata különösen a parkolóban történő rongálások és a vandalizmus során praktikus. A CoSSy szenzorok akár arra is képesek lehetnek, hogy a jellemző jeleket felismerjék, és időbélyeggel lássák el az eseményt. A Continental szerint akár az is lehet, hogy egy kiegészítő kamera bekapcsol majd, hogy dokumentálja a helyzetet, és riasztja okostelefonján a tulajdonost. Ez megfékezheti a vandalizmust és a cserbenhagyásos eseteket, továbbá lehetővé teszi az autókölcsönző cégeknek, hogy mikor visszakapják az autót, ellenőrizzék annak sértetlenségét – írta meg az Automobil Produktion.
Borítókép: Continental