Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Motorsport-technológiával a környezetbarátabb repülésért
A motorsportok számára kifejlesztett technológiákat használja az Ilmor Engineering, hogy fejlessze a repülőgépmotorok teljesítménysűrűségét. A végső szándék a teljesítménynövelés üzemanyag-csökkenéssel együtt.
A Northampton-i Ilmor Engineering a Formula 1 és az IndyCar számára versenyautó motorokat készítő angol vállalat újabb technológiát fejlesztett ki a General Aviation dízelmotorjai számára az Európai Unió Tiszta égbolt 2 (Clean Sky 2) projekt keretén belül.
A projekt célja egyszerre a teljesítménynövelés, a súlycsökkentés és az üzemanyag-hatékonyság. A vállalat már dolgozott együtt az SMA-val, a Safran Aircraft Engines dugattyús motorokat gyártó részlegével, mely 227 lóerős négyhengeres, négyütemű boxermotort szállított az Ilmor számára. Ilyet általában Cessna 182-es repülőgépekben használnak.
Azáltal, hogy a motor vasból készült hengerhüvelyeit az Ilmor plazma hengerfal-bevonattal látta el, 2,6 százalékkal csökkentette a motor tömegét. Azonban míg a vas megfelelő alapanyag az olyan felületekhez, melyek a mozgó dugattyúval érintkeznek, az alumínium egyáltalán nem, így fontos volt, hogy bevonják azt valamivel. Az eljárás hasonló felületet hoz létre, mint amilyen felülete a hagyományos hengerhüvelyeknek van, csak sokkal könnyebb lesz az alkatrész.
Az áttervezett motoralkatrészeket az Ilmor gyártotta, az SMA szerelte össze, majd Franciaországban kerültek vizsgálópadra, és kiderült, tényleg megnövekedett a teljesítményük és megbízhatóságuk.
– Lényegében alumíniummal helyettesítettük a vasat, ami jelentős súlycsökkenéshez vezetett – magyarázta David Robertson, az Ilmor Engineering tervezőmérnöke. – Egy svájci vállalattal dolgoztunk együtt, aki port – jelen esetben vas alapú keveréket – melegít fel, és fúvatja rá a felületre, amit az egy nagyon vékony vasréteggel borít be.
A csoport új alkatrészeket is tervezett, illetve átdolgozta a régieket, mint például a hengerfejeket és a hengerperselyt is, hogy azok a nagyobb teljesítménysűrűségű motorok iránti keresletnek jobban meg tudjanak felelni. (A teljesítménysűrűség az adott felületre vagy egységnyi térfogatra eső teljesítmény).