Beszállítók Meghamisított teszteredmények: tovább gyűrűzik a Takata-botrány

Meghamisított teszteredmények: tovább gyűrűzik a Takata-botrány

autopro.hu/Sz.N. | 2021.06.22 07:23

Meghamisított teszteredmények: tovább gyűrűzik a Takata-botrány

Fotó: Facebook/AutolivInc

Az amerikai autóipari alkatrészgyártó Joyson Safety System japán egysége arról számolt be, hogy az egykori légzsákgyártó Takatától átvett két gyárában készült biztonsági öv tesztek között ezer olyan esetet találtak, ahol meghamisították a teszteredményeket.

Hirdetés

A 2020 októberében indult nyomozás eredményeképp biztonsági övekhez és gyereküléshez használt övhevedereken készült teszteredményeket ismertettek, melyeket a japán Hikone és a fülöp-szigeteki üzemekben hagytak jóvá, számolt be Hisayoshi Iwamitsu a JSS Japan elnöke.

Mint kiderült, az övheveder minőségét vizsgáló tesztek eredményeit módosították, hogy azok megfeleljenek a jogi szabályozásnak és a partnerek által támasztott elvárásoknak.

A Joyson Safety System Japan elnöke elmondta, hogy a nyomozásról készült beszámolót átadták a Japán Közlekedési minisztériumnak.

Most nem lesz visszahívás

A Joyson nem tervez visszahívást, egyrészt, mivel az övhevederek vizsgálatának újraindítása során nem derült fény biztonsági problémákra, továbbá azért sem, mert a vállalat termékeivel ellátott 12 autógyártó úgy döntött, hogy nem kezd olyan intézkedésekbe, mint például az autók ellenőrzése.

A megelőző intézkedések részeként a vállalat márciusban bevezetett egy elektronikus rendszert, mely nem engedi az adatok meghamisítását, és a minőségirányítás érdekében a humán erőforrás folyamatos bővítésén dolgozik a Joyson.

Az autóipar legcsúnyább visszahívási botránya

Az autóipar történetének legnagyobb biztonsági visszahívása a Takata meghibásodott légzsák-gázgenerátoraihoz kötődik, melyek számos halálesetet és sérülést okoztak, főképp az Egyesült Államokban.

A nyomozás azt is kiderítette, hogy a Hikone üzemben történt adathamisítások 2020. januárjától két évtizedre nyúlnak vissza, így átfedésben vannak a Takata légzsák-botrányának kirobbanásával.

„A légzsák-ügyre adott válaszként a JSS Csoport egy egységként fellépve tett számos lépést, köztük egy magatartási kódex létrehozásán és a munkavállalók körében a megfelelőségi tudatosság növelésén dolgozott, főképp azoknál, akik minőségbiztosítás terén dolgoznak” – nyilatkozta Kohei Hamamoto, a JSS Japan vezető jogi tisztviselője a Reutersnek.

A mostani eset kapcsán Hamamoto ennyit mondott: „Sajnos a nyomozók azt igazolják, hogy mindez mégsem volt elég”.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink