Beszállítók A Benteler is küzd a járvány hatásaival

A Benteler is küzd a járvány hatásaival

autopro.hu/H.J. | 2020.08.18 15:49

A Benteler is küzd a járvány hatásaival

Fotó: Benteler Media

A koronavírus okozta válságot követően az észak-amerikai gépjárműgyártás és kereslet magasabb volt, mint azt korábban várták. Ennek eredményeként azonban az ellátási lánc jelenleg alkalmazotti hiánnyal és megnövekedett átfutási idővel küzd.

Hirdetés

Maxim Serov, a Benteler beszállítói vállalat észak-amerikai ellátási láncért felelős igazgatója elmondta: a Benteler üzemei működnek, biztosítják az ügyfelek megrendeléseit, a helyzet azonban továbbra is nagyon nehéz – az ellátási láncra nehezedő nyomás továbbra sem oldódik fel. A vállalat jelenleg a déli határok mentén küszködik az árufuvarozással, ahol az elmúlt időszakban megnőtt a kereslet a termékek iránt. Nincsenek fuvarozók, az időjárási viszonyok kedvezőtlenek, emellett az átfutási idő is jelentősen megnövekedett.

A korlátozások megnehezítik a szektor működését

A teherfuvarozási szektor igényeit a koronavírus előtt több tízezer járművezető tudta csak teljesíteni. A járvány kitörésével és a korlátozások bevezetésével a gépjárműipar ellátási láncai megtörtek, ugyanis a vezetők nem tudtak közlekedni, sok alkalmazottat elküldtek – ez pedig hozzájárult a munkaerőhiány kialakulásához és a termelés megszakításához.

A kötelező távolságtartás és a munkaidő korlátozása továbbra is nehézségeket okoz, főleg az újonnan képzett tehergépjárművezetők számára, akik minél előbb munkába szeretnének állni. Becslések szerint az idei évben az Egyesült Államokban közel 40 százalékkal csökken az újonnan jogosítványt szerzett sofőrök száma.

Maxim Serov hozzátette, hogy nemcsak a beszállítókat sújtja a helyzet – az OEM-ek és a logisztikai szolgáltatók egyaránt ki vannak téve a megpróbáltatásoknak. Emellett sok sofőr támogatást is kap a kormánytól, mégsem térnek vissza az állásukhoz.

A Benteler a kockázatok csökkentése érdekében minden lehetséges opciót kihasznál ahhoz, hogy további műszakokat tudjon biztosítani és növelhesse a munkaórák számát, ezzel kielégítve az ügyfelek igényeit.

Félnek a második hullámtól

A gépjárműipari vállalatok most attól félnek, hogy hamarosan kitör a vírus második hulláma és újra szigorításokra kell számítani. Elemzők szerint a 2021-re becsült enyhe fellendülés helyett 2022-ben indulhat újra fejlődésnek az autóipar.

Maxim Serov szerint a Benteler igyekszik minél nagyobb mértékben csökkenteni a kockázatokat, és biztosítani a késztermékek megfelelő mennyiségű készletét arra az esetre, ha újra korlátozásokat vezetnének be – olvasható az Automotive Logistics oldalon.

Kiemelt Partnereink