Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kártérítést fizet a Takata
850 millió dolláros kártérítési alapot hozott létre a légzsákválsággal sújtott japán beszállító, akár ötven gyártó is részesülhet kisebb-nagyobb összegben.
Igaz, az autóipar történetének eddigi legnagyobb visszahívása költségeinek teljes visszatérítése lehetetlen küldetésnek látszik, most mégis egy nagyobb összegű kártérítésre készülhetnek a közvetve érintett autógyártók. Ehhez a Takata 850 millió dollár (nagyjából 225 milliárd forint) értékben hozott létre kártérítési alapot, írja az Automobilwoche.
A kifizetésekben azok az autógyártók részesülhetnek, melyek beszerelték modelljeikbe az idővel életveszélyessé váló légzsákaktiváló tölteteket, majd azok miatt visszahívások lebonyolítására kényszerültek.
A csődközeli helyzetbe került Takata és az USA hatóságai között közvetítő Eric D. Green elmondta, ötvennél is több autógyártót értesített az alap létrehozásáról. Greennek a kártérítések szétosztásában is nagy szerepe lesz, az alap összegének jogosultak közötti felosztását egy amerikai bíróság javarészt az ő döntései alapján végzi majd el.
Várhatóan létrehoznak majd egy hasonló alapot azon a magánszemélyek számára is, akik a hibás légzsákok miatt sérültek meg, vagy vesztették el egy hozzátartozójukat.
A Takata légzsákbotrányában szinte a világ összes autógyártója érintett volt. A hiba százmilliónál is több légzsákalkatrész esetében merült fel, ezek nagy része, nagyjából hetven százaléka az Egyesült Államokban. Az ügy következtében a beszállító csődvédelmet kért, ezt követően pedig felvásárolta a Key Safety Systems. Az ügyről bővebben itt és itt írtunk.