Beszállítók Indul a rendezvényszezon: a ZF is több újdonsággal készült a CES-re

Indul a rendezvényszezon: a ZF is több újdonsággal készült a CES-re

autopro.hu/Sz.K. | 2018.01.12 11:33

Indul a rendezvényszezon: a ZF is több újdonsággal készült a CES-re

Az idei Fogyasztói Elektronikai Szalonon (CES) a ZF az összekapcsolt, digitális jövőre válaszul vonultat fel megoldásokat. Többek között bemutatja mesterséges intelligenciával működő járművét és intelligens dinamikus vezetési alvázát (IDDC). Az érdeklődők találkozhatnak egy továbbfejlesztett kormánykerék koncepciót is láthatunk, mely a hármas szintű, vagy az annál fejlettebb önvezető technológiákhoz passzol.

A ZF decemberben bemutatott kormánykerekének fejlett gesztuskontrollja és -érzékelése az önvezetés hármas szintjétől felfele támogatja a hatékonyabb sofőr-autó interakciót. A legfontosabb információkról a járművezetők a hét hüvelykes LCD grafikus kijelzőkön és a dinamikus, színes LED megvilágításon keresztül kapnak tájékoztatást. Ami a hagyományos kormányfunkciókat illeti, míg a kürtöt egy kapacitív érintkező működteti, a sofőroldali légzsák egyedei megoldást igényelt: a szokásos helyre nem volt elhelyezhető a biztonságtechnikai alkatrész, mert a helyét elfoglalta a kijelző. A ZF mérnökei egy új légzsák koncepciót is megterveztek, amely a kormány hátuljából nyílik ki, és eltakarja a képernyőt, így védve a sofőrt egy esetleges ütközés során.

A ZF új kormány koncepciójában középen egy LCD kijelző kapott helyet, így a légzsák elhelyezésére mást kellett kitalálni

A ZF megvillantja új, intelligens, dinamikus alvázát is, az IDDC-t. Ez nem csak lát, hanem gondolkodik és cselekszik is, tvábbá lehetővé teszi a károsanyag-kibocsátásmentes mobilitást a jövő számára. A ZF az eszközben elektromos hajtással és környezeti érzékelőkkel kombinálja az innovatív alváz rendszereket, hogy így teremtse meg a Skateboard (Gördeszka) nevű önvezető platformját, mely a Rinspeed legújabb városi mobilitási koncepciójának, a Snap-nek alapja. Neve onnan jön, hogy bármilyen felső felépítményt lehet csatlakoztatni rá.

– A holnap közlekedése helyileg károsanyag-kibocsátásmentes, önvezető és rugalmas lesz. Az IDDC a szükséges technológiai és funkcionális kívánalmaknak megfelel ezen a téren, hangsúlyozta Torsten Gollewski, a ZF fejlesztőmérnökségének feje.

A rendszer könnyen manőverezik és navigál a városon belül emberi segítség nélkül, akár utastér nélkül is. Ez tökéletes a 24/7, vagyis nonstop működéshez is.

A Skateboard platform akár utastér nélkül is szelheti a városokat

A ZF „álomautója” halmozza a csúcstechnológiákat az önvezetés leendő sorozatgyártásához. A harmadik újdonságba a fejlesztőmérnökök rengeteg olyan funkciót építettek, amik lehetővé teszik már a hármas és négyes szintű önvezetést. A ZF a ProAI mesterséges intelligencia-alapú vezérlését az Nvidiával közösen fejlesztette ki. Ennek előnye, hogy a hardver és a szoftver is moduláris, így hozzáigazítható az alkalmazási területhez és a kívánt önvezetési szinthez is.

A ZF "álomautója" képes a hármas és négyes szintű önvezetésre is

– "Zéró víziónkkal” elkötelezettek vagyunk az önvezetés mellett, mivel hosszú távon ez segíteni fog a balesetek számának jelentős csökkentésében, mondta el Dr. Konstantin Sauer, a ZF vezérigazgatója. – A CES 2018-on olyan megoldásokat mutatunk be, amik majdnem teljesen készen állnak a tömeggyártásra. Fejlesztéseink nyomatékosítják pozíciónkat, miszerint megbízható, innovatív beszállítóként állunk az autóipar rendelkezésére, valamint vonzó partnerként az új vállalatoknak a változó mobilitási piacon.

Apró, de mégis sokat jelentő újdonság még a ZF-től a Car eWallet mikrofizetési szolgáltatás, melynek segítségével a járművek automatikusan fizetni tudnak bizonyos szolgáltatásokért, például a parkolási díjakért. Az eWallet integrálható a ProAI rendszerbe is.

Kiemelt Partnereink