Beszállítók Hatezer munkahelyet teremt az új brit gigagyár

Hatezer munkahelyet teremt az új brit gigagyár

autopro.hu/V.M. | 2021.10.26 04:20

Hatezer munkahelyet teremt az új brit gigagyár

A Coventry-be tervezett gigagyár látványterve | Fotó: UK GIGA FACTORY

Tovább halad a megvalósulás felé az angliai Coventry városába tervezett akkumulátorgyár, ami a kezdeményezés mögött állók szerint 2025-ben fogja megkezdeni a termelést.

Hirdetés

A közép-angliai városba tervezett gigagyár a városi tanács és annak repülőterének kezdeményezése. A félmillió négyzetméter alapterületű, 60 gigawattóra tervezett éves kapacitású egység építéséhez 2,5 milliárd fontot, azaz közel 3 milliárd eurót akarnak gyűjteni befektetni kívánó akkumulátorgyártóktól.

A városi tanács és a repülőtér egy vegyesvállalatot hozott létre az üzem felépítéséhez. A kettő partner azt állítja, hogy az új üzem – aminek tervezési dokumentumait már benyújtották jóváhagyásra – közvetlen módon 6000 munkahelyet teremt, miközben annak beszállítói láncában több tízezer pozíció jön majd létre.

Jobb helyen nem is épülhetne fel

Coventry városa szerint a település repülőtere ideális lokációja lenne a gigagyárnak, mivel így az a közvetlen szomszédságában lenne az Egyesült Királyság legnagyobb akkumulátortechnológiai kutató-fejlesztő központjának.

Coventry-t azonban más is ideálissá teheti egy akkumulátorgyár befogadására, mégpedig az, hogy az Egyesült Királyságban gyártott autók harmada a várost magába foglaló West Midlands régióban készül – írja az Autocar. A BMW, a Jaguar Land Rover és az Aston Martin egyaránt folytat itt termelést.

A brit versenyképesség a tét

Amennyiben a Coventry-be tervezett gigagyár időre magvalósul, 2025-re az Egyesült Királyság három nagyméretű akkumulátorgyárral fog rendelkezni: a szóban forgó mellett a Nissan sunderlandi autógyárának részét képzővel, valamint a Britishvolt northumberlandi egységével, aminek megnyitását 2023-ra tervezik.

Az új akkumulátorgyárakra nagy szüksége van a briteknek, országuk ugyanis jelenleg egy számottevő termelőkapacitásúval sem rendelkezik. Ugyanakkor a brit kormány 2030-tól betiltaná a benzines és dízelüzemű új autók forgalmazását, más fejlett piacokon pedig szintén a fosszilis üzemanyagok ellen szóló rendelkezéseket hoznak, ami miatt az autóipari OEM-ek fokozatosan elektrifikálják modellpalettájukat.

Ez az átalakulás azt jelent, hogy a beszállítói hálózatoknak is át kell állniuk az elektromos járművek kiszolgálására, máskülönben a versenyből kiesés és munkahelyek elvesztése fenyegeti azokat.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink