Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hálózatépítéssel a sikeres járműiparért
Az AKJ Automotive alelnöke, Klaus-Jürgen Schmidt szerint fokozni kell a hazai járműipari vállalkozások közötti párbeszédet.
– Ön Saarbrückenben él, ám gyakori vendég Magyarországon. Mióta szervez az AKJ konferenciákat, üzletember találkozókat hazánkban?
– 2005-2007 között többször tartottunk konferenciát önöknél, utána egy kis szünet következett, s most, június közepén sikerült újra megszervezni Győrben a járműipar területén működő kis- és középvállalatok szorosabb együttműködését előmozdító szakmai találkozót.
Klaus-Jürgen Schmidt, az AKJ Automotive alelnöke |
– Mi ennek a konferenciának a sajátossága?
– Nálunk, Németországban egy klasszikus AKJ-konferenciát 10-15 kisebb létszámú ülés előz meg a szakmai hálózat tagjainak körében. Magán a konferencián a felmerült kérdéseket, problémákat mutatjuk be, s közösen keressük a megoldást – kifejezetten gyakorlatias eszmecserékről van szó. Mivel Magyarországon nincs hagyománya az ilyen rendszeres egyeztetéseknek, a mostani konferenciának az is a célja, hogy kapcsolatok, hálózatok létrehozását támogassuk, hogy a cégek rendszeresen találkozzanak, s bizonyos témákon közösen dolgozzanak.
– Mintegy százan vettek részt a mostani alkalmon. Elégedett az érdeklődéssel?
– Fontos jelzés számunkra, hogy ilyen sokan eljöttek. Jól mutatja, hogy a célcsoport tagjai szerint szükség van az ilyen jellegű párbeszédre, főként annak ismeretében, hogy viszonylag rövid idő, négy hét állt rendelkezésre a program megszervezésére. Az itt jelenlévő minőségi közösség már önmagában nagy nyereség nekünk és a társzervezőknek, a megyei iparkamarának és az SMR Hungary-nek.
– Hogyan folytatódik a közös munka a konferenciát követően?
– Szeretnénk, ha a jelenlévők közül minél többen ténylegesen tagjai lennének egy olyan járműipari hálózatnak, amelyhez hasonló például Németországban is sikeresen működik. Ez a szorosabb együttműködés a nagyobb cégek számára is előnyös, hiszen közvetlenül tudják leendő partnereiket, beszállítóikat megszólítani.