Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Gyártószalag-figyelő berendezést hozott létre a Continental
A Continental egy olyan mesterséges intelligencián alapuló alkalmazást fejlesztett ki, ami a gyártószalagok állapotát figyeli. A rendszer még azelőtt jelzi a meghibásodás lehetőségét, hogy a gyártószalag tönkremenne, ezzel hatékonyabb, olcsóbb és gyorsabb karbantartást tesz lehetővé.
A Continental rendszere a gyártószalagok görgőire koncentrál. Mint írják, egy negyven kilométer hosszúságú szalaghoz körülbelül 120 ezer görgőre van szükség, és a gyártószalagok meghibásodásának harminc százalékát ezek a feszítőgörgők okozzák.
Kamerák, mikrofonok és szenzorok segítségével a Continental megoldást talált erre a problémára. Az új szolgáltatás segítségével a görgők hibái megelőzhetőek úgy, hogy a leendő meghibásodások első jeleit kiszűrik.
A szalagok nyitott részeit drónok segítségével ellenőrzik. A drónok infravörös és RGB-s kamerákkal vannak felszerelve, és a szalagsor mindkét oldalán elrepülnek. A repülés végén egy töltőállomásra érkeznek, ahol feltöltik az adatokat egy IoT-rendszerbe. A képek adatait a mesterséges intelligencia algoritmusai dolgozzák fel.
A szalagoknak viszont akadnak olyan részei is, melyek takarásban vannak, ezeket 20-25 méterenként elhelyezett mikrofonokkal ellenőrzik. A hangmintákat napi két alkalommal egy felhőalapú rendszerbe töltik fel a mikrofonok.
Hatékonyság és biztonság
A Continental mesterséges intelligencián alapuló rendszerének két nagy előnye van: egyrészt azzal, hogy a rendszer időben, a meghibásodás előtt kiszűri a javítandó területeket, sokkal biztonságosabbá válik a szalagok javítása. Másrészt az adatbázisnak hála az is látszik, mikor használják a legkevesebbet a szalagokat, és elég akkor elvégezni a szükséges javításokat.
A Continental közleménye szerint a rendszert már sikeresen tesztelték, telepítése 2021-ben várható. A prototípust egyébként a Continental által üzemeltetett startup, az Incubator dolgozta ki.