Beszállítók Emlékezetes interjúk: A csőd széléről rántották vissza a Salgglasst, ma a legnagyobbak

Emlékezetes interjúk: A csőd széléről rántották vissza a Salgglasst, ma a legnagyobbak

autopro.hu/P.M. | 2017.12.28 12:32

Emlékezetes interjúk: A csőd széléről rántották vissza a Salgglasst, ma a legnagyobbak

Júniusi interjúnkban Kugler Gábor azt mondta, 2008-ban, pont a válság kitörésekor vette át az üveggyár ügyvezetői posztját. Egyik első intézkedése az volt, hogy elhagyta a korábbi fő csapásirányokat és az autóipar felé fordult. Csaknem egy évtizeddel a döntés után kijelenthetjük, jó ötlet volt, ma Európa egyik legnagyobb független autóüveg beszállítójává vált a salgótarjáni vállalat.

Hirdetés

– A csőd szélén állt a vállalat. Mindenki elégedetlen volt: a dolgozók, a megrendelők, a tulajdonosok. Hatalmas fejetlenség uralkodott, sokan itt hagyták a gyárat – emlékezett vissza Kugler Gábor. – Nekiálltunk a költségcsökkentésnek, pár hónap alatt a felére apasztottuk az általános költségszintet. Ezután tudtuk megkezdeni a technológiai megújítást. Áthelyeztük a berendezéseket, hogy az előkészítő gépeket és a kemencéket összehangoló termelékeny folyamatokat hozzunk létre. Húsz év technológiai lemaradását kellett minél előbb behozni.

Az autóiparra alapozta a jövőt, a többi üzletágból szép lassan kiszálltak. Az autóiparon belül is az oldalüveg gyártása lett a fő csapásirány. Kisebb mennyiségben hátsó szélvédő, tetőablak is készül, sőt a BMW i8-hoz Salgótarjánban gyártják a kalaptartó és az utastér közötti vékony üvegfalat is. Ez az úgynevezett gorilla üveg, ami olyan, mint a mobiltelefonok üvegpanelje, csupán 0,7 mm vastag, de nagyon erős. Ez az üvegfajtát az autóiparban itt készítették először, és egyelőre világszerte egyedüliként szállítják sorozatban.

– A Salgglas alappillérének mondható a Suzuki, mellyel a 90-es évek elején kezdődött az együttműködés, mi vagyunk az egyik legnagyobb beszállítója. Büszke vagyok rá, hogy ma már kevés olyan európai autómárka létezik, melyben ne lenne Salgglas üveg. Termékeink beépülnek az Audi, a Bentley, a BMW, a Volkswagen, a Mercedes, a Porsche, az Opel, a Land Rover, a Fiat, a Nissan, a Renault, a Citroen és az említett Suzuki modelljeibe. A célvevők a réspiaci autógyártók, akik nyitottabbak a különleges megoldásokra. A réspiacokat a sportautók, luxusautók, kisteherautók bizonyos termékei jelentik.

Az interjút teljes hosszában a korábbi cikkre kattintva olvashatja el.

Kiemelt Partnereink