Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
E-autókat kiszolgáló chipgyár épül Németországban
Az amerikai Wolfspeed chipgyártó a ZF autóipari beszállítóval összefogásban épít fel egy szilícium-karbid félvezetőket gyártó üzemet Németországban, ahol a partnerek egy közös kutató-fejlesztő központot is létrehoznak.
A szilícium-karbid chipeket a tisztán elektromos és hibrid gépkocsik teljesítményelektronikájában alkalmazzák, ezáltal az elektromos átmenet fontos alkotóelemeivé téve őket.
A Wolfspeed és a ZF, megállapodásuk értelmében közösen finanszírozzák az előbbi, németországi Ensdorfban felépítendő szilícium-karbid félvezető gyárát, ami az ilyen típusú chipek legnagyobb és legfejlettebb termelőüzeme lesz a világon – áll a vállalatok közleményében.
A ZF a százmillió dolláros összegtartományban fog befektetni a Wolfspeedbe, ezen az úton támogatva az új üzem építését. A befektetésért cserébe a német autóipari óriás Wolfspeed-részvényeket, az új, 200 milliméteres félvezetőlapkákkal dolgozó gyártólétesítményben pedig kisebbségi tulajdonrészt kap.
Nem csak a gyártásba fektetnek be
A mostani megállapodás másik eleme egy közös kutatóközpont létesítése. Itt szilícium-karbid félvezetőkön alapuló megoldásokon fognak dolgozni a mérnökök, kezdve az egyedi chipektől a teljes rendszerekig. Az új központban a különböző járműszegmensek, köztük személyautók és különböző haszonjárművek, ipari alkalmazások, valamint a megújulóenergia-szektor igényeihez igazodó megoldásokat fognak fejleszteni.
A szilícium-karbid technológiákban 2019 óta együttműködő ZF és Wolfspeed célja, hogy az új központban a mainál magasabb hatékonyságot, energiasűrűséget és teljesítményt nyújtó eszközöket állítsanak elő.
Mind a chipgyár, mind a kutatóközpont megvalósulása attól függ, hogy az Európai Bizottság hozzájárulását adja-e a német állami támogatás folyosításához.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!