Beszállítók Bridgestone: próbagyártás az új csarnokban, még az idén

Bridgestone: próbagyártás az új csarnokban, még az idén

Gulyás Géza | 2014.08.29 09:09

Bridgestone: próbagyártás az új csarnokban, még az idén

Jól halad a 110 ezer négyzetméteres csarnok építése, tudtuk meg a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. spanyol gyárigazgatójától. Fernando del Cerro – aki április elsejétől irányítja a magyarországi gyárat – elmondta, hogy az utolsó negyedévben megkezdődik a próbagyártás, a különféle technológiákhoz egy-egy gépet telepítettek, illetve telepítenek a napokban.

Hirdetés

A Bridgestone óriási, 110 000 négyzetméteres csarnokában összesen több mint ötszázan dolgoznak majd 2017 végére a Tatabánya-Környe Ipari Parkban, így a dolgozók összlétszáma elérheti a 900-at. A beruházás mintegy 72 milliárd forintos, az egyik legnagyobb az országban. Három év múlva a tervek szerint megháromszorozza magyarországi gyártókapacitását a világ legnagyobb gumiabroncsgyártó vállalatcsoportjának itteni cége. Fernando del Cerro gyárigazgatót első tapasztalatairól és a tervekről kérdeztük.


– Tavasszal vette át a gyár irányítását. Előtte milyen információi voltak Magyarországról illetve az itt folyó munkáról?

– Néhány érdekességet, adatot tudtam hazájuk történelméről és a mostani gazdasági lehetőségekről, emellett a gasztronómia, a zene és a sport is az érdeklődési körömhöz tartozik. A gyár mutatóit, eddigi eredményeit persze ismertem, hiszen azok elérhetőek voltak, ugyanakkor a gyártási folyamatokat, azok összehangolását folyamatosan figyelem. Az első hónapok sok tanulással, elemzéssel, értékeléssel teltek.

Fernando del Cerro
Született: 1960-ban, Baracaldo (Vizcaya) (Spanyolország)
Iskolák: Burgosi Egyetem, ipari mérnök Munkahelyek: 1984 óta dolgozik a cégcsoportnál
Család: Házas, két fia van
Hobbi: olvasás, futás, futballmeccsnézés

– Milyenek voltak az első tapasztalatai? Összeállt már az a menedzsment, amely sikeresen megbirkózik az összetett feladatokkal?
– Már az első napok-hetek után az volt a benyomásom, hogy nagyon jó, összetartó a csapat. A japán tulajdonú Bridgestone cégcsoport filozófiájához tartozik egyfajta „forgatás” az országok, sőt a kontinensek között is. Ezen azt értjük, hogy időszakonként változtatni kell a menedzsmenten, a tapasztalatok alapján ez mindenképpen javítja a működést. Nemcsak a felső szintre gondolok; a friss szemlélet a középszintű vezetőknél is fontos.

– A munkatársak betanítása, képzése hogyan folyik? Úgy tudom, itt meglehetősen bonyolultak a munkafolyamatok.
– Már több mint egy éve folyik a bővítés, az új kollégák kiválasztása. A toborzások, a felvételi beszélgetések tervszerűen haladnak, ebben nyáron sem volt megállás. Valóban, a régi és az új csarnokban egyaránt magas szintű a technológia, ahogyan ez egy autóipari beszállítónál, amely a világpiacon vezető pozícióban van, természetes dolog. Magasak az elvárások, a követelmények, alaposan fel kell készülni a komplex tudást kívánó feladatok ellátására. Éppen ezért jelenleg például negyven dolgozónk a lengyelországi Poznan városában tanul, szeptemberben pedig huszan Japánba utaznak.

– Az új csarnokban új technológiával készülő gumiabroncsoknak megvan jóelőre a piaca? A méretekből adódóan komoly „felderítő munkára” lehetett szükség.
– Az értékesítő kollégák világszerte alaposan felmérték az igényeket, mielőtt Magyarországon belevágott volna a Bridgestone ebbe a hatalmas mértékű fejlesztésbe. Biztos vagyok benne, hogy amikor elindul a termelés az új csarnokban, minden itt gyártott gumiabroncs vevőre talál Európában, Amerikában, Afrikában vagy éppen Ázsiában.

– Hogyan halad az építkezés? Nyár végére meddig jutottak?
– Tervszerűen, fennakadás nélkül haladnak a munkák. Maga a csarnok már szerkezetkész. Aki az utóbbi egy évben rendszeresen erre autózott, láthatta, hogy a kivitelező Takenaka cég és alvállalkozói gőzerővel, autós hasonlattal élve padlógázzal haladnak. Hozzáteszem, közben nagy figyelmet fordítottak arra, hogy megfelelő legyen mindenben a minőség, és persze nem utolsósorban maximális a munkabiztonság. Gyakorlatilag a gépek nagy részének a telepítése is megtörtént, egyelőre minden technológiához egy-egy érkezett.

– Milyen ütemezésben indul majd be a termelés?
– Az idei utolsó negyedévben indul a próbagyártás. Ez hosszú folyamat, mindent tesztelni kell, hogy amikor jövő nyáron elkezdjük majd „élesben” a gyártást, ne legyenek a megrendelők részéről kifogások – se a minőségre, se a gyorsaságra.

– A Bridgestone-nál mindig kiemelt szerepe a munkatársak megbecsülésének. A dolgozók a munkabéren kívül milyen juttatásokat kapnak?
– Hangsúlyozom a stabilitást: biztos jövedelmet kínálunk, amelynek csak egy része a bér. Rendszeres bónusszal jutalmazzuk a jó teljesítményt és a cafetéria rendszerünkben is sokféle lehetőség közül választhatnak dolgozóink. Az is lényeges, hogy a szorgalmas és kreatív dolgozók együtt növekedhetnek a céggel, azaz van többféle mód a karrierépítésre. Ehhez különféle képzésekkel járulunk hozzá.

Kiemelt Partnereink