Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bosch-vezér: nem lesz teljes elektromos átállás
Stefan Hartung, a Bosch vezetője arra számít, hogy az elkövetkező évtizedekben szükség lesz belső égésű motorral szerelt járművekre. Hartung szerint a globális elektromos átállás legalább 30-35 évig tarthat.
Egy friss interjúban Stefan Hartung, a Bosch vezetője az elektromos átállásról is beszélt – és nem fogalmazott meg túlságosan optimista vélemény. Hartung számításai szerint ha a globális szinten egy évben legyártott 90 millió jármű teljes elektrifikációját véghez akarnánk vinni, körülbelül 16 évbe telne a teljes flotta cseréje. A valóságban persze nem egyszerre történne a csere, a belső égésű motorokat továbbra is gyártanák, és idővel cserélni kellene őket.
„Legalább 30-35 évbe telik az összes autó villamosítása világszerte” – fogalmazott a német járműipari beszállító első embere.
Nem mindenhol működik az elektromos átállás
Hartung szeriint minden jármű elektrifikálásához, azaz a teljes villamosításhoz olyan találmányokra és megoldásokra van szükség, amelyek még nem léteznek. Egyes mezőgazdasági gépek esetében mai technológiával nem képzelhető el az elektromos átállás.
„Ezek a gépek akár tizenkét órát is mennek megszakítás nélkül, és óránként 250-300 kilowatt teljesítményt fogyasztanak. Az ehhez szükséges akkumulátorral a jármű valószínűleg a földbe süllyedne” – mondta.
Ettől még ott a potenciál az elektromobilitásban
A Bosch vezetője ettől még azzal számol, hogy az e-mobilitás egy növekvő piac lesz a következő években, ám a felfutása lassabb lesz, mint azt korábban feltételezték. Arra a kérdésre, hogy nem túl korán jelentették-e be a belső égésű motorok gyártásának leállítását az EU-ban, a menedzser nemmel válaszolt.
„A klímavédelem területén az volt a fontos, hogy kitűzzünk magunknak egy célt” – idézi a szakembert az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!