Beszállítók Az Nvidia szállítja az agyat a jövő önvezető járműveihez

Az Nvidia szállítja az agyat a jövő önvezető járműveihez

autopro.hu/V.M. | 2021.04.17 16:20

Az Nvidia szállítja az agyat a jövő önvezető járműveihez

Nvidia Orin | Fotó: NVIDIA Newsroom

Már számos autó- és teherautógyártó, valamint robotaxit fejlesztő cég választotta partneréül az Nvidiát következő generációs önvezető járműveinek fejlesztéséhez. Tőlük, a számítástechnikai vállalat a következő hat évre már több mint nyolcmilliárd dollár értékben kapott megrendeléseket Drive Orin, önvezető autókhoz készülő számítógépes architektúrájára.

Hirdetés

Az Nvidia megrendelőinek egyike a Volvo, mely már 2016 óta használja az Nvidia Drive egylapkás, vagyis az önvezető funkciókért felelős számítógép hardveres elemeit egy integrált áramkörre helyező – ezáltal a fejlesztést leegyszerűsítő – platformot. A hardverhez a szoftvert a Volvo saját maga, illetve annak autonómvezetés-technológiai vállalata, a Zenseact fejleszti.

Az Nvidia Drive következő generációja, az Orin, 254 TOPS feldolgozóképességgel rendelkezik, vagyis másodpercenként 254 ezer milliárd műveletet tud elvégezni. Tervezésekor ügyeltek arra, hogy az előd Xavierre fejlesztett szoftverek változatlanul alkalmazhatóak legyenek az új platformon.

Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, egy másik autógyártó, a Daimler tavaly kötött megállapodást az Nvidiával a Drive Orin használatáról.

Robotaxikban és villanyautókban is ott lesz az Nvidia

Az platformot egy sor robotaxi-fejlesztő cég is alkalmazni fogja. Ezek között ott van amerikai, Amazon tulajdonában lévő Zoox, ami nemrég mutatta be a mindennapi használatra épített autonóm taxiját, amiben már az Nvidia megoldása dolgozik.

Egy másik vállalat a Didi, Kína vezető „mobilitás mint szolgáltatás” vállalata, ami bejelentette, hogy Nvidia Drive-val fogja felszerelni a teljes autonóm tesztflottáját. Más cégek, mint a Toyota által is támogatott Pony.ai már jelenleg is fejlesztenek az Nvidia platformjára.

Az elektromos autókat fejlesztő vállalatok között szerepel például a Faraday Future, ami a 2022-től kapható első modelljét a Drive Orinnal fogja ellátni autópályás önvezetési képesség és automata parkolás biztosítása érdekében.

A kínai Nio a csakugyan 2022-től kapható ET7 szedánban fog négy darab, 1000 TOPS számítási kapacitást biztosító Drive Orint alkalmazni. Egy másik kínai cég, a Xpeng 2022-től fog a most alkalmazott Xavierről az Orinra váltani.

Közel teljesen autonóm teherautókat bíznak rá

A Drive Orint teherautókba is be fogják építeni. A teherautók automatizálását az autópályákon megtett hosszú fárasztó utak, valamint a sofőrhiány is ésszerű fejlesztési iránnyá teszi.

A Green Car Congress cikke szerint az Nvidia egyik partnere a Navistar, ami az amerikai piacra tervez négyes szintű önvezető képességgel bíró kamionokat. Egy másik a Volco Csoport, ami azonos szintű önvezetésre képes tehergépkocsik fejlesztésén dolgozik.

Kiemelt Partnereink