Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az autóiparral tervez az oroszlányi GMD
Az oroszlányi ipari parkban található cég a tervek szerint az autóiparnak való beszállításra kíván fókuszálni a jövőben.
A préseléssel foglalkozó GMD Hungary két lábbal áll a földön: egyrészt az elektronikai iparnak dolgozik, másrészt az autóipart szolgálja ki beépülő alkatrészekkel. A francia tulajdonú vállalat magyar székhelyét 1999-ben alapították, s rekordidő alatt, 2000-ben már el is indult a gyártás. Kezdetben a fő partner a HP és a Lexmark volt, ám pár év közös munka után a két elektronikai cég kelet felé vette az irányt, így a GMD az autóipar számára is beindította a gyártást.
– 2000-ben két présgéppel dolgoztunk, ma már huszoneggyel: 20 tonnás gépektől kezdve 350 tonnás berendezések is megtalálhatóak nálunk. Ez a géppark egyedi az országban – számol be a fejlődésről Kapitány Róbert cégvezető. – Tavaly két milliárdos forgalmat bonyolítottunk.
Kapitány Róbert |
A fejlődés többek között annak tudható be, hogy 2011-ben új technológiát vezettek be: a gyorspréses technika révén percenként akár 700-800 darab alkatrész legyártására is van lehetőségük. Így a kis darabszámú sorozatok mellett a nagyobb volumenű termeléssel is ki tudják elégíteni a vevői igényeket. Kapitány Róbert kis darabszámra vonatkozó példaként elmondta, hogy az újdonságnak számító autóipari radarrendszerek gyártásából is kiveszik a részüket. A Bosch-sal kötött megállapodás értelmében 20 ezer darab alkatrészt készítenek a cég radarjaikhoz.
– Beszállítunk az Intevának, a Hutchinsonnak, a Cooper Standard, a Faurecianak, a CGR-nek, a Tom-Ferrnek, a Boschnak, az SMR-nek – sorolja Kapitány Róbert az autóipari vonatkozású partnereiket. Az oroszlányi 2300 négyzetméteres gyárban készült termékek a végső használókhoz Dacia, Renault, Toyota, Peugeot, Citroën, Suzuki, Volkswagen és Audi autókban kerülnek. Az autótulajdonosok például ablakemelők, indítómotor-alkatészek, üléskomponensek, kábelsaruk formájában találkozhatnak a GMD-vel. Kapitány Róbert elmondta azt, hogy a Tier-1-es megrendelők minőségbiztosítási igényei miatt vezették be az ISO 9001, az ISO/TS 16949, valamint az ISO 14001 minősítést.
– Jelenleg a termelés 97 százaléka kerül exportra. A cél, hogy a közeljövőben ennek az arányát 60-70 százalékra csökkentsük, ezzel egyre több hazai Tier-1-es beszállítót szolgáljunk ki – fogalmazta meg Kapitány Róbert a terveket. A célok között szerepel még, hogy az elektronika/autóipar aránya 50-50 százalékos legyen. Az arány elérésében minden bizonnyal segíteni fog, hogy a Volkswagen számára egy 2011-ben megkötött szerződés alapján 2023-ig egészen biztosan gyártani fognak.
A francia GMD-csoport 1987-ben alakult, s mára 50 gyár és 5000 munkatárs áll mögötte. A vállalat két gyárral jelen van Szlovákiában is: Nagymegyerben motortéri alkatrészek préselésével foglalkoznak, míg az ország északi részén fekvő gyárnak fröccsöntés a profilja. A fröccsöntött termékek főként visszapillantó tükrök formájában köszönnek vissza. A GMD-csoport 2012-ben 700 millió eurós forgalmat bonyolított. A cég politikája szerint a bevétel 5 százalékát visszaforgatjk fejlesztésre, beruházására. A nagy autógyártó cégek közül többek között az Audinak, a Volvónak, a Skodának és a Renault-nak szállít be. |