Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Autonóm vezetésben erősít tovább a Continental
A Continental kisebbségi tulajdonrészt szerzett egy lipcsei startupban, a Kopernikus Automotive-ban. A cég a járművek infrastruktúrán alapuló, távolból történő manőverezésére fejleszt megoldásokat.
A német Continental egy meg nem nevezett méretű és értékű részesedést vásárolt a Kopernikus-ban, ami a járművek autonóm vezérlését az infrastrukturális elemekre szerelt szenzorok, valamint a járműveket központilag irányító, mesterséges intelligenciára épülő algoritmussal kívánja megvalósítani.
A technológiát első lépésben az autók parkolóházi automatikus parkolására, illetve a járművek különböző terekben, például az azokat előállító gyárakban vagy logisztikai létesítményeken belüli irányítására teszik alkalmassá.
Nagy potenciál
A technológiát már ma is alkalmazzák az új járművek gyáron belüli navigálásában, és a jövőben a parkolást is átformálhatja. Segítségével a vezetők – például egy repülőtéri parkolóban – megtehetik majd, hogy kiszállás után egy telefonos applikációt használva az infrastruktúra irányítása alá helyezik járművüket, ami azután magától beáll egy üres helyre. Maga a vezérlés a mesterséges intelligenciával támogatott algoritmus és a falakra elhelyezett kamerák segítségével történik.
A Continental közleménye szerint a Kopernikus egy olyan fejlesztést kínál, amivel költséghatékonyan látható el bármelyik parkolóház, hotel vagy repülőtér.
A technológia használatának előfeltétele a központi mozgásvezérlési funkció megléte az autóban, amihez az annak automata sebességváltóval, elektromos rögzítőfékkel, elektromos kormányszervóval, valamint egy intelligens kommunikációs egységgel kell rendelkeznie. Ezek ma már sok jármű sztenderd felszereltségét képezik.
A Continental mérnökei jelenleg az autonóm vezetés járműbe épített szenzorok segítségével, valamint infrastruktúrán alapuló megvalósításán is dolgoznak. „Számunkra a kettő területen való előrelépéshez a Kopernikus-ba befektetés a logikus következő lépés” – mondta el Ralph Lauxmann, a Continental autonóm mobilitási üzletágának stratégiáért és jövőorientált megoldásokért felelős vezetője.
Nemsokára bizonyíthat a technológia
Az infrastruktúrán alapuló járművezérlést a müncheni IAA Mobility közlekedési szakkiállításon fogja élőben demonstrálni a Continental és a Kopernikus. A szeptember 6. és 12. között megrendezett eseményen a Messe West garázsban több márka modelljeinek irányításával fogják bemutatni a rendszer működőképességét. A bemutató során közre fog működni a Ford, a BMW, a Mercedes-Benz, a Jaguar Land Rover, illetve a Volkswagen szoftverfejlesztő cége, a CARIAD.