Beszállítók Automotive Hungary: érdemes-e jövőre is találkozni?

Automotive Hungary: érdemes-e jövőre is találkozni?

Pardavi Mariann | 2013.11.15 13:41

Automotive Hungary: érdemes-e jövőre is találkozni?

November 7-én nyitott ki a Hungexpo az autóipar szereplői előtt – csaknem egy héttel a rendezvény után letisztultak a tapasztalatok. Arról érdeklődtünk, mennyire érezték sikeresnek az egyes cégek, szervezetek az első – hagyományteremtő szándékkal elindított – kiállítást és konferenciát.

Hirdetés

Az először megrendezett Automotive Hungary kiállításon kétszáz kiállító mutatkozott be. A Magyarországon letelepedett legnagyobb autógyártó cégek – az Audi, a Mercedes, az Opel és a Suzuki – mellett a hazai beszállítók széles köre állított ki. Az autóipari bemutatót közel hétezer szakmai látogató kereste fel a három nap alatt, összesen pedig több mint hatvan szakmai előadást hallgathattak meg az érdeklődők.

A 200 kiállító között portálunk is képviselte magát.

A kiállítás remek lehetőséget adott arra, hogy Szammer István, az autopro.hu ügyvezetője bemutassa a szerkesztőségünk által kiadott A magyar járműgyártás nagykönyve című kiadványunkat. Az eseményen interjút adott portálunknak Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára, aki nagy lehetőséget lát a magyar autóiparban. Klujber Dénes, a MAJOSZ elnöke többek között azt is elmondta, miért érdemes az egyesülethez csatlakozni, Kilián Csaba, az MGSZ főtitkára pedig a magyar járműipar fejlődéséről osztotta meg gondolatait. Armin Krug, a PwC cégtársa arról értekezett, miért szeretnek az autógyártók Magyarországon megtelepedni. Siklósi Csaba, a Hungexpo kereskedelmi igazgatója örömét fejezte ki arra vonatkozóan, hogy színes és változatos volt a kiállítók köre. Bilek Péter, HITA kormányzati kapcsolatokért felelős elnökhelyettese a Nemzeti Külgazdasági Hivatal ezévi, járműiparban elért eredményeiről számolt be, míg Sara Hollmann, a Knorr-Bremse anycégének vezető munkatársa arról beszélt, milyen szempontoknak kell megfelelni annak, aki a cég beszállítójává akar válni. A linkekre kattintva a szerkesztőségünk által készített videók tekinthetők meg, míg itt, itt és itt a kiállítást képekben lapozgathatja végig.

– Az első alkalommal megrendezett Automotive Hungary rejtett magában némi kockázatot – mondta el portálunk megkeresésére Kilián Csaba, az MGSZ főtitkára. – Ahhoz képest azonban, hogy ez volt az első ilyen kiállítás, a hazai járműipar főbb szereplői képviselték magukat. Úgy gondolom, hogy mind a három nap konferenciái tartalmasak és színvonalasok voltak. A kiállításon sokakkal sikerült szót váltanom, ezekből a beszélgetésekből azt szűrtem le, hogy üzletileg hasznos volt számukra ez a találkozás. Mivel egy hét telt csak el a rendezvény óta, így nem értékelt a szervezetünk átfogóan, azonban amennyiben az autóipar szereplői hasznosnak ítélik a kiállítást, úgy az MGSZ a következő alkalommal is az Automotive mögé fog állni szakmai partnerként. Jó ötletnek tartottam egyébként, hogy az egyes napokat három tematikára húzták fel, azonban mindenképpen érdemesebb lenne célzottabban megszólaltatni a rendezvény előtt a szakmai közönséget, hogy legközelebb még több érdeklődőt vonzzon be az esemény.

A Kühne+Nagel már régóta dolgozik autóipari cégekkel nemzetközi és hazai szinten egyaránt – korábban főként szállítmányozási területeken, elsősorban légi és tengeri szállítások alkalmával.

– A kiállítás jó lehetőséget adott számunkra, hogy találkozzunk partnereinkkel, illetve bővítsük autóipari ügyfeleink körét – számolt be Csaba Miklós, a Kühne+Nagel Magyarország értékesítési vezetője. – Az OEM-ek és a jelentős autóipari beszállítók mind képviseltették magukat, külön öröm volt látni a hazai kis- és középvállalatok jelenlétét. Biztos vagyok benne, hogy a rendezvény elősegítette a magyar beszállítói kör számára, hogy közelebb kerüljenek a nagyokhoz. Cégünk legközelebb is képviselni fogja magát ezen a kiállításon, bízom benne, hogy a többi résztvevő is hasonlóan gondolkodik. Úgy gondolom, akár regionális kiállítássá is kinőheti magát a rendezvény – tette hozzá Csaba Miklós, aki elmondta azt is, hogy az autóipar térhódítása, a folyamatos fejlődés számukra is feladatokat jelent, ez a szegmens fontos szerepet fog játszani jövőbeni terveikben.

A Continental számára azért volt különleges az expo, mert ez volt idén az első olyan rendezvény, ahol a cégcsoport minden tagja képviselte magát.

– A célunk elsősorban az volt, hogy az egységes megjelenés mellett bemutassuk a kiállításon a teljes termékportfóliónkat – ez sikerült is. Az esemény harmadik napja a karrier téma köré épült, s mivel a vállalatunk Magyarország egyik jelentős munkaadója, így fontosnak tartottuk, hogy a frissdiplomások felé is lépéseket tegyünk. A kezdeményezést jónak találjuk, ezért a jövőben is nagy valószínűséggel képviselni fogjuk magunkat az Automotive Hungaryn – mondta el Bagdy Andrea, a Continental Automotive Hungary kommunikációs és employer branding országkoordinátora, aki az idei év meghatározó eseményeiről is beszámolt. Elmondta, hogy a Continental életében 2013 egyik legjelentősebb momentuma az egyes telephelyek egyéni sikerei mellett a kormánnyal kötött stratégiai megállapodás volt. Beszámolt arról is, hogy a közeljövőben a termékfejlesztés és további munkatársak felvétele határozza meg a cégcsoport mindennapjait.

A kiállításon központi helyet foglalt el a négy hazai OEM közül a a japán márka standja.

– A megjelenésünk azt szolgálta, hogy a Magyar Suzuki meg tudja mutatni gazdasági és autóipari súlyát. Mi voltunk az egyetlen olyan gyártó, amely beszerzéses standot is állított, ahol számos beszállító és potenciális beszállító megfordult. Ilyen partnereink harmada magyarországi vállalkozás, közülük sokan magyar tulajdonú kis- és középvállalkozások – fogalmazott Ruska Viktória, a Magyar Suzuki vállalati kommunikációs vezetője. – Azt gondolom, remekül sikerült a prezentációnk, reméljük, sikerült megmutatni egy picit a vállalatunk japán voltát, valamint a Suzuki filozófiájának sajátos magyar jellegét is.

Murakeözy Attila, a Trigo közép- és kelet-európai régiójának értékesítési vezetője

A Trigo magyarországi leányvállalata idén ünnepelte alapításának tizenötödik évfordulóját. Szakértői szolgáltatásuk egyre inkább az autóipar és az elektronika felé összpontosul.

– Mivel az Automotive Hungary kiállítás a magyar autóipari szakma első átfogó fóruma volt, illetve a Trigo magyarországi tevékenysége jelentős arányban ehhez a szektorhoz kapcsolódik, magától értetődő volt, hogy az eseményen mi is részt vegyünk. A megjelenésünkkel határozottan kívántuk üzenni, hogy az autóipar stabil és mindennapi szereplői vagyunk – tette hozzá Murakeözy Attila, a Trigo közép- és kelet-európai régiójának értékesítési vezetője. – Alapvetően pozitív benyomást szereztünk, hiszen a rendezvény jellegéből adódóan számos meglévő partnerünkkel találkoztunk a kiállításon, és új, érdeklődő ügyfelekkel is felvettük a kapcsolatot. Csupán a tematikus napok struktúrájával kapcsolatban támadhatott enyhe hiányérzetünk: úgy érezzük, hogy az üzlet és a karrierexpo jelleget plusz kommunikációval erősíthették volna.

– A visszajelzések alapján sikeres volt a rendezvény, s azon belül az egyesület által szervezett beszállítói nap – reflektált a MAJOSZ főtitkára, Németh István. Elmondta, hogy vállalatok és a beszállítani kívánó cégek között összesen 450 tárgyalás született: a 140 résztvevő 31 asztal mellett osztotta meg egymással a gondolatait. A számok csaknem a kétszeresei annak, mint amiket a tavalyi beszállítói nap során jegyeztek fel. Ugyanakkor hozzátette azt is, hogy a program sikere valójában csak hónapok, évek múlva mérhető le. Akkor, mikor a tárgyalások eredményeként számokban kimutatható üzleti kapcsolatok születnek.
Hirdetés

Kiemelt Partnereink