Beszállítók Amerikában próbálnak szerencsét az európai beszállítók

Amerikában próbálnak szerencsét az európai beszállítók

Panker Gergő | 2014.01.23 09:57

Amerikában próbálnak szerencsét az európai beszállítók

Mubea, Rehau és Bolta Werke: mindhárman autóipari beszállítók, akik folyamatosan erősítik jelenlétüket és kutatás-fejlesztési tevékenységüket az Egyesült Államokban.

Hirdetés

A növekvő autóeladásoknak köszönhetően az Egyesült Államokban egyre gyakrabban látunk majd fejlesztéseket európai beszállítóktól, ráadásul az autógyártók is nyomást gyakorlolnak a beszállítói láncra - írja az Automotive News Europe.

Mubea: súlycsökkentés a gazdaságosabb autózásért

– Az európai alkatrészbeszállítók nagy eséllyel indulhatnak növekedésnek az Egyesült Államokban az elkövetkezendő években, és sikerrel alkalmazhatják az ottani fogyasztási előírások alapján Európában kifejlesztett beszállítói technológiáikat – mondta Doug Cain, a német rugó- és fémalkatrész-gyártó Mubea cég Észak-Amerika divíziójának vezérigazgatója. – Úgy gondolom, számos új lehetőséget találnak a német és európai vállalatok a fejlődésre most, hogy az amerikai piac ilyen mértékű javulásnak indult – mondta Cain, majd hozzátette: – Ebben ráadásul még az Egyesült Államokban fejlesztő ázsiai autógyártók is segítenek.

A Mubea nemrég egy 60 millió dolláros beruházással fejlesztette tevékenységét az egyesült államokbeli Kentucky államban, amely jól illusztrálja a beszállítók új lehetőségeit. Az új, hat emelet magas és két futballpálya hosszúságú gyár legfontosabb eleme egy folyamatosan és rugalmasan működő gördülő maró, amely különböző műszaki specifikációk alapján képes változtatni az éppen gyártott fémtekercs vastagságát. Ez azt jelenti, hogy minden egyes fémalkatrészt különféle vastagságban lehet gyártani, melynek köszönhetően az alkatrész súlyának egyötödét megspórolják.

A vezérigazgató elmondása alapján a Mubea Németországban már egy évtizede bevezette a technológiát, ám az amerikai vásárlókat egészen mostanáig nem érdekelte az üzemanyagfogyasztás javítását célzó súlycsökkentés. Az egyre nagyobb érdeklődés azonban arra ösztönözte a vállalatot, hogy alig 18 hónap alatt felépítse az új gyárat.

A Rehau magyarországon is jelen van: a vállalat győri gyára az Audinak gyárt lökhárítókat

– Európában mindez könnyen eladható volt az elmúlt pár évben, hogy egy kis plusz költségért cserébe jelentősen csökkentjük a jármű súlyát – mondta Cain. – Amerikára eddig ez nem volt jellemző – tette hozzá a szakember.

Rehau: együtt fejleszteni a megrendelővel

A svájci központú Rehau két fejlesztési projektet is elindított az alabamai Cullman városában. Az első, már folyamatban lévő 115 millió dollár értékű fejlesztés egy új lökhárítógyár, amely a vállalat helyi ügyfele, a Mercedes-Benz U.S. International megnövekedett gyártási volumenét fogja kiszolgálni. A második projekt, melynek munkálatai tavasszal kezdődnek meg, egy amerikai kutatás-fejlesztési központ, amely a vállalat ügyfelei számára fejleszt majd innovatív alkatrészeket - írja az Automotive News Europe.

– Jelenleg 20 mérnökünk dolgozik trélerekben – mondta Albert von Pelser, a Rehau Automotive cullmani gyárigazgatója. A kutatás-fejlesztési központ 140 biztosít majd munkát. – Meg fog változni a szerepünk: ahogy termékeink egyre kifinomultabbá válnak, az ügyfeleink egyre inkább szeretnének részt venni a fejlesztési folyamatokban. Az európai anyacég ebben új lehetőséget lát számunkra – tette hozzá a gyárigazgató.

Von Pelser tájékoztatott: a Rehau egy olyan technológiát fejlesztett ki a lökhárítók gyártásához, amely az alacsony súly érdekében egyszerre használ fel acélt és műanyagot. A Mercedes már a következő generációs C-osztály és M-osztálynál szeretné alkalmazni az új technológiát.

A műanyagalkatrész-gyártással foglalkozó német Bolta Werke, az angol Purico-csoport tagja, 39,5 millió dolláros beruházással építi első amerikai gyártóbázisát. Az alabamai Tuscaloosaban épülő gyáregységben 350-en dolgoznak majd. A gyár 2016-tól látja el műanyagalkatrészekkel a Mercedes, a Volkswagen és a Rehau amerikai bázisait.

Kiemelt Partnereink