Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18A JLR a mérnökei képzésén és kutatásokon is dolgozik a Műegyetemmel
2024.05.15 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Aggódik a ThyssenKrupp
A Volkswagen kibocsátási botránya miatt a ThyssenKrupp acélgyártó részlege is aggódik. Az autóipartól nagyban függ ez az üzletág és VW is rendkívül jelentős ügyfele a konszernnek.
– Nagyban függünk az autóipartól – mondta el Tekin Nasikko, aki a ThyssenKrupp acélipari részlegében a munkavállalók képviselője a derwesten.de magazinnak. - Az acélgyártás nagyjából negyven százalékát az autóipari cégek vásárolják fel. – Valószínűleg minket is érintenek majd a hatások, de jelenleg még nem tudjuk, hogy pontosan mennyire keményen – tette hozzá.
A Volkswagen-téma a vállalat közgyűlésén is központi szerepet játszik, mondta Heribert Fischer szakmai vezető. A csoport vezetősége hangsúlyozta, hogy szinte mindegyik autógyártónak szállítanak acélt – írta az industriemagazin.at. Volkswagen-csoport a legnagyobb megrendelőjük, azon belül az Audi és a Škoda márkák.
Az európai szén-dioxid-kibocsátási kvóta kereskedelmének tervezett átalakítása miatt is aggódik a Budapesten kormányműveket fejlesztő ThyssenKrupp. Hans Jürgen Kerkhoff üzletág-igazgató ismertette a terveket, melyek szerinte „veszélyeztetik az acélipart”. Elmondta, hogy a duisburgi üzemegységet már olyan korszerű és hatékony eszközökkel szerelték fel, hogy annak szén-dioxid-kibocsátása nem csökkenthető tovább. Az acéliparra közben veszélyt jelent a túl olcsó kínai import.
A ThyssenKrupp acélipari vezetője, Andreas Goss újabb 100 millió eurós (kb. 31,1 milliárd forint) költségcsökkentést jelentett be nemrég. A vezetőség még nem indokolta meg részletesen, hogy ezt miként akarják elérni. A konszern továbbra is nyögi a korábbi „gigantikus méretű rossz befektetések” hatásait, hangsúlyozta a munkavállalók részéről Nasikko, hozzátéve, hogy a brazíliai vasmű építését is katasztrofális döntésnek tartják.