Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ábrahám László: egyedi megoldásokkal nagyot léphetnek előre a beszállítók
A National Instruments hazai leányvállalatának ügyvezetője felvázolta, merre érdemes fejlődniük a hazai vállalkozásoknak.
Az idei Ipar Napjai rendezvényen "Magyarország újraiparosítása" címmel tartottak konferenciát, ahol több közepes és nagyvállalat vezető képviselője osztotta meg a hazai beszállító-fejlesztéssel kapcsolatos gondolatait a jelenlévőkkel.
Ábrahám László tájékoztatása szerint a National Instruments (NI) fő célkitűzése a mérnökök és tudósok ellátása olyan eszközökkel, amelyek a hatékonyabb, gyorsabb kutatás-fejlesztést támogatják, hogy így minél előbb piacra kerüljenek az új termékek, megoldások.
Ábrahám László előadása |
A globális elektronikai fejlesztő és gyártó vállalatnak az USA mellett Debrecenben található székhelye – ez egyben a legnagyobb egységük a világon –, Malajziában pedig a közelmúltban vetették meg a lábukat. Több mint 30 ezer vevőjük között ott található a Toyota, Honda, Ford, Ferrari. Utóbbi márka esetében nem klasszikus beszállítóként működnek: távdiagnosztikai eszközt biztosítanak az autóversenyzéshez.
Az NI olyan mérő- és vezérlő eszközöket gyárt tehát, amelyek elengedhetetlenek a kutatás-fejlesztésben. Bár a magyar tevékenység a járműiparra fókuszál (pl. Bosch, Continental), még a svájci részecskegyorsítóhoz (CERN) is készítenek alkatrészeket.
Ábrahám László úgy látja a magyar beszállítóknak a saját szürkeállományukat kellene értékesíteniük: érdekes, bonyolult termékeket kellene gyártani, kis példányszámban. Vagyis olyasmivel foglalkozni, ami kihívásokat tartogat, ahelyett, hogy mondjuk a szórakoztató elektronikai termékek tömeggyártása terén versenyre kelnének másokkal. Unikális fejlesztésekkel kellene bejutni a nagy gyártókhoz.
Ehhez nyújt hatékony támogatást az NI, amely partnereinek a következőket kínálja: legújabb technológia, árkedvezmény, marketingtevékenység, bevonódás a fejlesztésekbe.