Beszállítók A Knorr-Bremse hajtásával készült trolikat vesz Milánó

A Knorr-Bremse hajtásával készült trolikat vesz Milánó

autopro.hu | 2022.03.28 13:23

A Knorr-Bremse hajtásával készült trolikat vesz Milánó

Fotó: Knorr-Bremse

A milánói ATM Milano közlekedési vállalat további 50 darab 18 méteres, IMC technológiával ellátott Solaris trolibusz vásárlására szóló opciós szerződést köt a Kiepe Electric céggel. A modenai és pármai tömegközlekedési vállalatok is a Kiepe Electric elektromos berendezéseit használják új Solaris trolibuszaikban.

Hirdetés

Az Azienda Trasporti Milanesi (ATM Milano) tömegközlekedési vállalat szerződéses opciót kötött további 50 darab, a Kiepe Electric In Motion Charging (IMC®) technológiájával felszerelt Solaris trolibusz megvásárlására. Az 50 új trolibuszt a tervek szerint 2022 vége és 2024 első fele között fogják leszállítani város részére. Ezzel együtt az ATM flottája összesen 125 Kiepe Electric hajtással felszerelt troliból fog állni - a Kiepe Electric a Knorr-Bremse AG cégcsoport márkája.

2030-ra a tervek szerint az ATM Milano szinte teljes buszflottája elektromos meghajtású lesz, emellett trolibuszok is közlekednek a városban. Az ötven új, Kiepe Electric IMC hajtással felszerelt troli Milánó helyi közlekedési rendszerének központi vonalán fog közlekedni.

Felsővezetékkel vagy nélküle is elboldogul

Az IMC technológiával felszerelt trolibuszok felsővezetékes közlekedés közben töltik akkumulátoraikat. Szükség esetén a buszok a felsővezetékkel ellátott szakaszt elhagyva, akkumulátoros üzemmódban is folytathatják útjukat.

„A kibocsátásmentes járművek a közlekedésben végbemenő változásoknak, és hozzájárulnak a társadalom életminőségének javításához. Ezért nagyon örülünk, hogy megoldásainkkal hozzájárulhatunk a környezetbarát városi mobilitás erősítéséhez Milánóban“ - nyilatkozta Dr. Peter Radina, a Knorr-Bremse GmbH igazgatótanácsának a Kiepe Electric vállalatért felelős tagja.

A Kiepe Electric biztosítja a komplett villamos hajtásrendszert

A Kiepe Electric hajtástechnológiája már több, mint két évtizede működik megbízhatóan a milánói trolikban. A korábbi megrendelésből származó harminc Solaris trolibusz már 2020-ban forgalomba állt, ezek mind - akárcsak az érkező további ötven jármű - a Kiepe Electric komplett villamos hajtásrendszerével vannak felszerelve.

A rendszer menet közben akár 200 kilowatt energiát is fel tud vennia felsővezetékről a moduláris vontatási akkumulátorba. A milánói trolik hatótávolsága így akár 24 kilométer is lehet felsővezeték nélkül. Ezzel az elektromos meghajtással az IMC-s buszok folyamatos, akár 24/7-es üzemmódban is képesek közlekedni.

Alexander Ketterl, a Kiepe Electric ügyvezető igazgatója elmondta, hogy Milánóhoz hasonlóan sok más olasz tömegközlekedési vállalatot is meggyőzött a Kiepe technológiája, erről tanúskodnak a közelmúltban leadott további megrendelések is - 2021 októberében Parma és Modena is vásárolt ilyen trolikat – áll a Knorr-Bremse közleményében.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink