Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Delphi szerint aranybánya a távoli szoftverfrissítések világa
A szolgáltatásokra fókuszál a beszállító új, különváló, Aptiv névre keresztelt leánya. A szoftverfrissítések és rendszerkarbantartások specializálódó Aptiv előtt óriási növekedési lehetőségek állnak.
Sok más területhez hasonlóan az elektronikai ipar is teljesen átalakul a technológiai fejlődés hatására. Erre reagálva vált ki önálló vállalattá az Aptiv a Delphi kötelékéből, tudatta a beszállító első embere egy befektetőknek tartott rendezvényen. Ezzel párhuzamosan a hagyományos erőátviteli rendszerek gyártását Delphi Technologies néven folytatja majd a vállalat.
- Jelenleg nagyon régies módon kezeli az ipar a különféle szoftverfrissítéseket és garanciális hibajavításokat, mondta Kevin Clark. – Az alkatrészt vagy eszközt be kell vinni a kereskedésbe, ahol újra működőképessé teszik azt. Ez azonban már nem sokáig lesz így, hiszen a távolról is lehetővé váló szoftverfrissítések és javítások óriási lehetőségeket nyitnak meg a gyártók és beszállítók előtt.
Az Aptiv munkáján keresztül a Delphi célja nem kisebb, mint hogy a 2020 után legyártott termékeik (leginkább elektronikai vezérlőegységek) mindegyike alkalmas legyen a frissebb szoftververziók távoli fogadására.
A szolgáltatási terület nem csak a nagyobb fogyasztói kényelem miatt rejt magában óriási potenciált, hanem az azt felhasználó OEM-ek számára megtakarított költségek miatt is. Az autógyártók jelenleg évente átlagosan 40-50 milliárd dollárt költenek garanciális ügyekre, melyeknek egyre nagyobb aránya nem a különféle fizikai alkatrészekhez és hardverekhez kapcsolódik, tisztázta Clark. Erre a legjobb példa, hogy a 2016-os év volt az első, mikor a garanciális kiadások nagyobb része már a szoftverekhez kötődött.
Ennek megfelelően az Aptiv várhatóan gyorsabban növekszik majd az autóiparnál, a Delphi 2020-ra már 2-2,5 milliárdos működési cash-flowt vár el a cégtől.
A távoli szoftverfrissítésekre való képesség természetesen szorosan összefügg az önvezetéssel és a különféle mobilitási szolgáltatásokkal, sőt már-már előkövetelményei azoknak.
Mindeközben az is kiderült, hogy a Delphi igyekszik diverzifikálni ügyfélkörét, vagyis növelni a nem autóipari szektorban tevékenykedő vevői arányát, amire jó esélye van például az autóiparral egyre szorosabban összefonódó IT- és mobilitási szolgáltatószektornak köszönhetően. Az Aptiv bevételeinek jelenleg tizede származik az autóiparon kívülről - ezt már Joseph Massaro, a Delphi pénzügyi vezére közölte. Cél, hogy ez az arány a jövőben 20-25 százalék legyen.