Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A vártnál kevesebb embert küld el a Bosch
2024.05.15 17:17Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A 48 voltos Delphi csodatétele
A 48 voltos lágy hibrid rendszer segítségével akár még a régi, kissé lelassult autók is megtáltosodhatnak.
A 12 voltos Start-Stop rendszerek üzemanyag megtakarítása - a Delphi mérnökei szerint - kb. 5 % megtakarítást jelent. Míg a jelzőlámpánál várakozunk, a motor leáll. Ha egy kézi sebességváltós járműben a kuplungra lépünk, vagy egy automata sebességváltós járműben felemeljük a lábunkat a fékről, a motor újraindul. Ugyanakkor, miközben a jelzőlámpától távolodunk, a járművek, nemkívánatos módon, nagyon lomhák is lehetnek.
Erre jelent megoldást a legújabb fejlesztés, amit a Delphi e-turbótöltőnek nevezett el. Ha együttesen alkalmazzák a Delphi motorszoftverével, az elektromos turbótöltő úgyszólván, a saját levegőjét teremti meg. A csökkentett méretű motorok manapság annyira gazdaságosak, hogy alacsony fordulatszámon rendkívül kevés a rendelkezésre álló levegő.
Az e-turbótöltő a fékezés közben megkötött energiát használja fel, hogy a kívánt elindulást és gyorsulást elérje. A Delphi technológiája, egy Honda Civic 1,6-literes dízeljármű esetében, átlagosan 25%-kal növeli meg az alacsony fordulati forgatónyomatékot, miközben 10 %-kal csökkenti a CO2 emissziót.
Az újításnak köszönhetően, így egy négyhengerű Honda Civic egy hathengerű járműéhez hasonlóvá válik, és jóval közelebb kerül a 2021-re kitűzött európai előírásokhoz (95 gramm / kilométer CO2 kibocsátási arány).