Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem ússza meg a motozást a Bosch a csalási ügyben
Noha a járműipar vezető beszállítója már a dízelbotrány kipattanásakor jelezte, nincs köze a hamisításhoz, az USA vizsgálatot indított a vállalat ellen.
Az Amerikai Egyesült Államok hivatalos szervei a Reuters információi szerint nyomozást folytatnak annak kiderítésére, hogy a Bosch munkatársai részt vettek-e a Volkswagen károsanyag-kibocsátási adatokat manipuláló tevékenységeiben.
Az igazságügyi szakértők figyelme nyilván azért fordul a német vállalatcsoport felé, mivel tőlük származik több olyan alapvető részegység, amellyel az autógyártó elkövette a hamisítást. A szakemberek azt is kutatják, milyen szintig juthattak el az információk a vállalati kapcsolatok rendszerében – vagyis mely személyek esetében mutatható ki konkrét felelősség az ügyben.
Az EDC17 elektronikus vezérlőegység és szoftverek segítségével csalhatott a VW |
A hatóságok egyértelmű bizonyítékot keresnek arra vonatkozóan, hogy a Bosch legalábbis tudott-e bármit a csalásról, hiszen ha bebizonyosodik, hogy eltitkoltak egy bűncselekményt, azzal ők is bűnrészessé válnának. A vizsgálat korai szakaszban tart jelenleg, egyelőre semmilyen konkrét gyanú nem merült fel a Bosch egyetlen munkatársával kapcsolatban sem.
2005 óta éppen a Bosch sürgetett az amerikai kormányzat részéről olyan jogi szabályozást, amely előnyben részesíti a fejlett dízeles technológiák alkalmazását.
A Bosch idejekorán közölte, hogy ők csupán elkészítik és átadják az autógyártóknak a különféle berendezéseket, alkatrészeket, de hogy az OEM vállalat mit kezd azokkal, az nem a beszállító felelőssége. Valamiért egyes értesülések szerint mégiscsak jelzést küldött már 2007-ben a VW-nek a Bosch, kifejezve, hogy a motormenedzsment teszteléséhez kifejlesztett szoftverüket nem használhatja a konszern legálisan az általa értékesített autókban.