Best Practice Világmárkáknak is szállít a Metálplaszt

Világmárkáknak is szállít a Metálplaszt

autopro.hu | 2014.01.23 07:45

Világmárkáknak is szállít a Metálplaszt

A Metálplaszt egy száz százalékban családi tulajdonú magyar vállalkozás, Alsó-Jászság meghatározó munkaadójának célja az autóipari arány növelése. Jó úton járnak: az ötlettől a késztermékig mindent képesek megvalósítani, köszönhetően a több mint húszéves múltnak, s annak, hogy a korszerű fröccsöntő gépeket saját, modern szerszámüzemükből tudják ellátni.

Hirdetés

A Metálplasztnál 16 évvel az alapítás után, 2007-ben kezdődött el az autóipari beszállítás, a Volvónak fröccsöntöttek mélynyomóládát, mint Tier 2-es beszállítók. Biatorbágyra vitték a készterméket, itt található a Tier 1-es vásárlójuk. A számos világmárkának dolgozó Alpine maximálisan elégedett a Metálplaszt beszállította minőséggel. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a projekt most is fut, s – ahogy Fülöp Béla ügyvezető két fia, György és Tibor fogalmaz – valószínűleg folytatódik még legalább 3-4 esztendeig.

Munkában a Fülöp-testvérek

Mint Tier 2-es beszállítók, döntően just in time rendszerben dolgoznak, ahogy ők és persze a szakmában fogalmaznak: időkapura szállítanak. Ezt úgy érzik a leginkább megnyugtatónak, ha saját gépjárműflottával és teherautó-vezetőkkel teszik. Ők még nem akkorák, hogy egy profi logisztikai cégen behajtsák az esetleges késést, illetve hiába háríthatnák át a kötbért, ha alkatrészhiány miatt megáll a Volvo gyártósora. Abban a pillanatban búcsút mondhatnának a márkának. Óriási méretű raktárcsarnokai vannak a Metálplasztnak, nem is szokott probléma lenni a szállítással.

Fröccsöntőüzem

A minőséggel sincs probléma, s hogy ez így legyen, azért mindent meg is tesz a Metálplaszt. Folyamatosan fejlesztenek, az egyik jelentős beruházás nyomán az autóiparban auditált Venjakob festőberendezést állították be, természetesen a Volvo-beszállításhoz kapcsolódóan. A nagy sorozatú festésre alkalmas, zárt rendszerű, sík felületen dolgozó berendezés víz- és oldószeres bázison is üzemel. A műanyag alkatrészek festése főleg ezen az automatizált, szállítószalagos rendszerű, síkágyas Venjakob berendezésen történik, míg a fém alkatrészeknél az elektrosztatikus porszórás a technológia.

És ha a felület már végleges, nincs akadálya az elő-, illetve végszerelésnek sem. Ez utóbbira is van már példa, igaz, egyelőre még nem autóipari, de a minőségi elvárás hasonlóan szigorú. A világmárka Konica-Minolta fénymásoló patronjait szerelik készre és végleges csomagolásban szállítják ki a megrendelőhöz. Ez azért nagy érdem, mert ők végzik a komplett munkát, kezdve a külföldről történő alapanyag-beszerzéssel a legutolsó, készre csomagoló fázisig. Termékükkel látják el nem csak egész Európát, de eljut a jászteleki Konica-Minolta fénymásoló patron Észak-Amerikába is.

Nem csak férfiaknak: a környék nagy munkaadója a Metálplaszt

Az autóiparnak is tudnának még többet szerelni, s ez a festés oldaláról kapacitásban is megnyugtatóan biztosított. Beltéri festett A-felületű alkatrészt is gyárt a Metálplaszt, egyebek között például a BMW Z4-esbe. Ennél a márkánál, ebben a luxus-szegmensben már nem mindegy, milyen felülettel találkozik az utastérben az autótulajdonos.

Mindenképpen szeretnék növelni az autóipari beszállítási volument, ehhez folyamatosan új technológiákat vezetnek be, időről időre korszerűsítik a szerszámüzemet, amelyben jelenleg nem csak saját használatra készítenek fröccsöntőformákat. A hosszabb távú cél magától értetődően nem lehet más, mint a Tier 1-es beszállítóvá válás – mondják –, de ez tényleg hosszabb táv. A cég legnagyobb és legismertebb vevői, az Alpine, a BMW, a Carrier, a Dension a Metálplasztot választották, ami tökéletes bizonyíték a magas minőségre és megbízhatóságra. Megtalálhatók a cég termékei a Mercedesben, a Volkswagenben, az Audiban, a Seatban, a Fiatban és a Volvóban is.

Szupermodern és hagyományos - békés egymás mellett élés

2011-ben a vevők igényeinek még jobb kielégítése érdekében befejeződött egy új,
8600 négyzetméteres műanyag-feldolgozó üzemcsarnok építése. Az itt dolgozó géppark nyomóerő-tartománya 25-1200 tonna, a technológia az autó-, a gyógyszer- és a félvezetőipar minőségi igényeit is képes kielégíteni. Fröccsöntés, vákuumszívás, stancolás, tamponnyomás, prégelés, ultrahangos hegesztés, felületbevonás és (össze)szerelés – itt már nincs akadálya, hogy az ötlettől a késztermékig tényleg mindent megvalósítsanak.

– Egy 3D-s modellel mi már el tudunk indulni, és a készig el is visszük a munkát – mondják a testvérek. - Egyre gyakoribb, hogy a Tier 1-es beszállító már a tervezés fázisában bevonja a Metálplasztot, így véleményt mondhatunk a dizájnról éppen úgy, mint arról, hogyan oldható meg, illetve gyártható le gazdaságosan a tervezők által megálmodott forma.

Kiemelt Partnereink