Archív Minőség Amerikában: Subaru, Mazda, Toyota

Minőség Amerikában: Subaru, Mazda, Toyota

MTI | 2012.02.29 10:31

Az amerikai autópiacon legnagyobb befolyással rendelkező minőségi rangsorban, a Consumer Reports magazin által összeállított éves listán a Honda Motor elveszítette vezető pozícióját, nagyot lépett elő viszont a rangsorban a Mazda és a Chrysler.

Az elmúlt négy éven át listavezető Honda 72 pontot szerzett, ezzel a negyedik helyre csúszott vissza a 13 nagy autógyár rangsorában. A vezető pozíciót ezúttal a Subaru szerezte meg 75 ponttal, történetében első alkalommal. A második helyet a Mazda vívta ki magának 74 ponttal, a Toyota pedig 73 ponttal a harmadik helyre került.

„Változatlanul japán gyártók foglalják el a legfelső öt helyet, de előnyük már csökken” – mondta David Champion, a magazin autóipari minőségellenőrzési központjának a vezetője. „A Honda és a Toyota néhány legutóbbi modelljén meglátszik a költségcsökkentések hatása” – tette hozzá.

A legnagyobb javulást a Mazda érte el, 9 pontot adva elmúlt évi eredményéhez a hetedik helyezésről szökött fel a másodikra. A javulás részben két viszonylag rossz minősítésű modell feladásának volt köszönhető.
A Chrysler 8 ponttal javított eredményén, de még ezzel együtt is 51 ponttal az utolsó helyre szorult a listán.
Miközben a Chrysler a második legnagyobb javulást érte el, a Ford a legnagyobb visszaesést szenvedte el, és a tizedik helyre esett vissza a tavalyi ötödikről.

Az európai márkák közül a Volvo szerepelt legjobban 64 ponttal, ami a hatodik helyezést biztosította számára a rangsorban. Az ötödik helyet a Nissan szerezte meg 64 ponttal. A Hyundai és a BMW 63 pontot érdemelt ki a minőségi tesztben, a Volkswagen pedig 62 pontot. A Mercedes-Benz 58 pontot, a General Motors 56 pontot szerzett.

Kiemelt Partnereink