Elemzések Miért nem kell a magyar busz? Valaki nem mond igazat – ez volt a 26. hét

Miért nem kell a magyar busz? Valaki nem mond igazat – ez volt a 26. hét

Pardavi Mariann | 2016.07.04 06:18

Miért nem kell a magyar busz? Valaki nem mond igazat – ez volt a 26. hét

Áll a bál, folyik az egymásra mutogatás a magyar buszok ügyében. Persze nemcsak erről szólt az elmúlt hét, beszámolhattunk jópár sikerről is. Nézzük, mi történt a 26. héten a magyar járműiparban!

Hirdetés

Gyártók

Vezetőrotációval zárta a nyár első hónapját az Audi Hungaria: Arnd-Robert Sponagel irányítja ezentúl ügyvezető igazgatóként a járműgyártást. Elődje, Gerd Walker az Audi AG-nál kap új feladatokat.

Arnd-Robert Sponagel

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter hivatalában fogadta az Audi Hungaria Motor Kft. vezetőit. A megbeszélésen a felek egyeztettek a győri székhelyű vállalat hosszú távú fejlesztéseiről. A Jedlik Ányos tervben is komoly szerepet kap Győr: a vállalat hazánkban gyártaná az elektromos motorokat.

A mélyalapozási munkákkal elkezdődött az Audi Hungaria Motor Kft. új, nyolcvanezer négyzetméteres létesítményének kivitelezése, a Q3 modell várhatóan 2018-ban kezdődő sorozatgyártásának előszeleként. Épül az új karosszériaüzem.

Utolérte az esztergomi autógyártót a visszahívások szele, ugyanis az SX4 S-Cross modell oldallégzsákjával problémák akadtak. Az első ülések kárpitjának hibás varrása miatt előfordulhat, hogy baleset esetén az oldallégzsákok nem nyílnak ki megfelelően.

Áll a bál a buszok miatt, hazugsággal vádolja a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnökét a Budapesti Közlekedési Központ korábbi vezetője. A Vincze-Pap Sándor nem csupán tisztázza magát, de pozitív jövőképet is felvázolt beszélgetésünk során. Mint mondta, tények nem hazudnak, eddig nem kellettek a magyar buszok.

Beszállítók

A Bosch lett a 2015-ös év kutatás-fejlesztési beruházója. Nagy víziói vannak a márkának, azt tervezik ugyanis, hogy ők látják el a világot az önvezető technológiával. Oliver Schatz, műszaki területekért felelős elnök számolt be a nagyszabású tervek részleteiről.

Oliver Schatz

A héten számolhattunk be arról, hogy százmillió forintos nagyságrendben kezdődnek fejlesztések az autóiparban érdekelt japán Shinwa konszern miskolci gyárában, amelynek termékei immár amerikai gyártmányú gépkocsikban is megjelennek.

Sajnos nem újdonság, hogy a cégeknek nagy probléma a munkaerő hiánya. Ugyan abszurd a helyzet, de sajnos igaz, hogy egy Nógrád megyei cég egészen Mexikóig ment munkaerőért.

Fonyódi Levente, a Valeo magyarországi gyárának igazgatója elmondta, a társaság 33 millió euró értékű fejlesztést hajt végre a következő három évben Veszprémben, mellyel legalább 180 új munkahelyet teremt. A beruházás, amely raktártechnológia fejlesztést és új termékek gyártásának bevezetését fedi le, egy 13 ezer négyzetméteres új raktárcsarnok építését is magában foglalja.

Szolgáltatók

Székesfehérváron már zajlik a betanítás, kínai szakemberek tolmács segítségével tanítják meg a magyaroknak, hogyan kell az abroncsgyártáshoz szükséges vulkanizáló formákat kialakítani. A Himile Europe ügyvezetője, Pécsi Valentin mondta el, miért nálunk alakította ki a cégcsoport európai központját.

Akár fém alapanyagból is kinyomtat szinte bármit a semmiből a Varinex Informatikai Zrt., akiket emiatt rengetegen kerestek fel az Ipar Napjai kiállításon. A cég elnökével, Falk Györggyel beszélgettünk a technológiát illető tapasztalatokról és lehetőségekről.

Minőség és időtállóság – ezt emelte ki a GGW Gruber Hungary szerviztechnikusa, Timár Gergő mikor a mérőműszereikről kérdeztük az Ipar Napjai szakkiállításon.

Az IBM Data Storage Systems Kft. 3,2 milliárd forint értékű beruházással bővíti székesfehérvári szolgáltató központját. A világ egyik vezető informatikai vállalatának 410 új, magasan kvalifikált munkahelyet teremtő beruházása is azt a tendenciát erősíti, hogy a szolgáltató központok (SSC) beruházásai egyre nagyobb arányban Budapesten kívül valósulnak meg.

Lajkó Ferenc

A Waberer´s International Nyrt. új vezérigazgatója Lajkó Ferenc lett, aki 15 éve dolgozik a cégnél. Elmondta, továbbra is magyarországi központú cég szeretnének maradni, ugyanakkor erősen gondolkodnak nemzetközi akvizíciókban, értékesítési irodákat már nyitottak Európa-szerte, de fizikai telephelyeket is szeretnének külföldön létrehozni.

8000 milliárd forintot vihetnek el Magyarországról a hazatelepülő britek: csaknem 3000 magyarországi cég tulajdonosi hátterében találhatóak brit érdekeltségű vállalatok vagy magánszemélyek, ezeket az átlagnál is jobban érintheti majd Nagy-Britannia kilépése az Európai Unióból.

Focus on Hungary címmel, Düsseldorfban rendezett egy napos befektetői fórumot a JETRO, azaz a Japán Külkereskedelmi Szervezet a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) közreműködésével. A program célja a magyar befektetési környezet népszerűsítése volt a potenciális japán befektetők számára.

Az IVSZ szerint mindenkinek értenie kell, hogy mi a dolgok internete. A digitális transzformáció mindenképp megtörténik, de a szervezetnek az a feladata, hogy meg tudja magyarázni ezt a folyamatot minden szinten a környezetének – így fogalmazott Beskid Vilmos, az Ericsson kutatás-fejlesztési igazgatója, az IoT munkacsoport újonnan megválasztott vezetője.

Július 1-jén lesz három éve annak, hogy bevezették Magyarországon az e-útdíjat a 3,5 tonna feletti járművek esetében. Összeszedtük, melyek azok a leggyakoribb büntetések, amik miatt apad a fuvarozók számlája.

Oktatás

Tribológiai konferenciát szervezett a Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Belsőégésű Motorok Tanszéke, a program középpontjában így a súrlódás, kopás, kenés témája állt. Európa száz vezető mérnöke találkozott Győrben.

Kiemelt Partnereink