Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Rába-Volvo buszok: kezdődik a beszállítók kiválasztása
Várhatóan a jövő évre is áthúzódik a programba jelentkezett 350 cég közül a legmegfelelőbbek auditálása - közölte Pintér István, a Rába Holding elnök-vezérigazgatója november 14-én. Amelyik társaság átmegy a szűrőn, ajánlatot adhat a közös buszgyártásba való beszállításra.
Két nappal azt követően, hogy egy gépiari és energetikai konferencián a Rába Futómű Kft. beruházási vezetője arra buzdította a hazai kkv-k képviselőit, bátran keressék a kapcsolatot a vállalatcsoporttal, immár a holding első embere adott tájékoztatást a sokak által figyelemmel kísért Rába-Volvo közös buszgyártás beszállítói programjának aktualitásairól és a vállatcsoport üzletágainak teljesítményéről.
Ilyen buszok készítéséhez keresnek beszállítókat |
Pintér István a közelmúltban a Magyar Gépjárműipari Szövetség elnökeként részletes interjút adott szerkesztőségünknek, amelyben kitért a Rába eredményeire is.
A mostani sajtótájékoztatón a buszgyártással kapcsolatban elmondta, hogy a 8-9 ezres hazai buszpark 15-17 éves amortizációjával számolva évi 200-300 jármű szállítását tervezik, felfutása után az ágazat 200-300 közvetett vagy közvetlen munkahelyet teremthet.
A Rába-Volvo megállapodás üzleti modellje |
Emlékeztetett arra: a gyártóterület és az eszközbázis rendelkezésre áll ehhez a tevékenységhez, nem építenek új gyárat. Hangsúlyozta: bizalmi iparágban dolgoznak, ahol az új termék bevezetése 1-2, az új vevő megnyerése pedig 3-4 évig is eltarthat.
A teljesítmény 90 százalékát adó futómű üzletág idei évéről szólva megjegyezte: Amerikában 20 százalékos bővülést könyvelhettek el, de Európában még nincsen meg a robusztus növekedés. Alkatrész üzletáguk 2013-as éve eddig nagyon gyenge volt, most kezd magára találni, elsősorban az új Suzuki-modellnek köszönhetően.
Pintér István, a Rába Holding elnök-vezérigazgatója |
Pintér István megjegyezte: jármű üzletáguk a tavalyinál gyengébben kezdte az esztendőt. A 2013-as év fejleményeként említette, hogy várhatóan eléri a katonai eladások mértékét a polgári célú értékesítés. Szavai szerint a Rába éveken belül elérheti, hogy körülbelül ugyanakkora értékben lehessen beszállítója más autóipari cégeknek, mint a Suzukinak.
A Rába elnök-vezérigazgatója megemlítette, semleges környezetben telt az első kilenc hónap számukra; az alapanyagárak csökkentek, ami mutatja, hogy a piac még nem talált magára, az energia pedig drágult. - A kettő nagyjából kioltotta egymást - közölte.
Szólt arról is: továbbra is azon dolgoznak, hogy tartozásaikat az EBITDA 1,2-szeresére nyomják le, és ezen a szinten tartsák. - Nem vagyunk túlságosan messze ettől - jegyezte meg.
A Rába Holding november 14-én közzétett gyorsjelentése szerint felülteljesítette idei időarányos céljait. A társaság árbevétele az első háromnegyed évben 11,6 százalékos növekedéssel 34,7 milliárd forint volt, üzemi eredménye pedig az iparági átlagot jóval meghaladó mértékben, négyszeresére nőtt. A Rába teljes átfogó jövedelem szerinti eredménye az első háromnegyed évben 76 százalékos növekedéssel 1,96 milliárd forint lett, szemben a bázisidőszak 1,11 milliárd forintos összegével.
A Rába jelentéséről ebben a cikkünkben olvashat részletesen.