Gyártók RÁBA MAXS: új védjegy született

RÁBA MAXS: új védjegy született

2009.11.18 11:41

RÁBA MAXS: új védjegy született

Az EU régióban védjegyoltalmat szerzett moduláris rendszerű off-road (nem közúti alkalmazású) futóműcsaládjára a Rába Futómű Kft. Az új futóműcsalád bevezetését a piaci igények megváltozása indokolta.

Hirdetés

Az EU régióban védjegyoltalmat szerzett moduláris rendszerű off-road (nem közúti alkalmazású) futóműcsaládjára a Rába Futómű Kft. Az új futóműcsalád bevezetését a piaci igények megváltozása indokolta. Standard járművek segítségével ugyanis a vevői igények nem elégíthetőek ki 100 %-osan. A piacnak szüksége van olyan futóművekre, amelyek kis és középszériás speciális jellegű alkalmazásokban gazdaságosan és rugalmasan alkalmazhatóak. A beépítési terület egyre szűkebb lesz, de ezzel párhuzamosan a teljesítménnyel kapcsolatos elvárások egyre magasabbak.

A tehergépjármű és katonai jármű futóművek területén a Rába fő erősségét az összkerékhajtású, nehéz terepre szánt tehergépjárművekben alkalmazható egyfokozatú és kétfokozatú off-road futóművek jelentik, amelyek moduláris rendszerüknek köszönhetően egyedülálló lehetőséget nyújtanak a felhasználók számára.

A fent említett Rába MAXS elnevezésű (MAXS=Modular AXle System, Moduláris Futómű Rendszer) off-road futóműcsaládot a Rába Futómű Kft. piaci stratégiájának részeként védjegy bejegyzéssel látta el az EU régióban.

A védjegyoltalom megszerzése elősegíti termékeink versenytársaktól való egyértelmű megkülönböztetését, mely marketingstratégiánkba való hatékony integrálásával elősegítheti a piaci részesedésünk megőrzését, illetve annak növelését.

A Rába MAXS futóműveket a rugalmasság és robosztus dizájn mellett, a magas minőség és gazdaságosság jellemzi. A kétfokozatú futóművek területén a Rába több évtizedes tapasztalattal rendelkezik. A termékcsalád 4x4-es, 6x6-os, illetve 8x8-as kerékképletű alkalmazásokba kerül beépítésre. A terepviszonyokhoz való jó alkalmazkodóképességüket mi sem bizonyítja jobban, minthogy a futóművek dinamikus tengelyterhelése – futómű típustól függően - a nominális tengelyterhelés akár ötszörösét is elérheti. Opcionálisan korlátozott csúszású differenciálzárral is felszerelhetőek. A futóműcsalád széles áttételi tartománnyal (4,260-tól 10,049-ig) rendelkezik. A teljes áttételi tartomány kisebb mint 5 % lépcsővel lefedhető. A moduláris felépítési rendszer lehetőséget nyújt a hossz, a középeltolás, illetve a kormányzási geometria változtatására is. Jobb, bal, vagy kettős irányzókar alkalmazására is van lehetőség. A kétfokozatú futóműveknek köszönhetően a differenciálmű viszonylag kicsi, mely kiváló terepjáró tulajdonságokat kínál, a szűk beépítési terek sem jelentenek akadályt.

A Rába által támogatott Martin Macik cseh Dakar versenyző is RÁBA MAXS futóművekkel szerelt kamionnal versenyzik évről-évre, és az elmúlt években több alkalommal is előkelő helyezést ért el különböző versenyeken, ami bizonyítja a futóműcsalád magas minőségét és ellenállóképességét.

.

Kiemelt Partnereink