Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Véget nem érő mánia: jöhetnek a kis SUV-ok
Jópár éve tart már a SUV-ok és crossoverek töretlen sikere, ennek megfelelően az autógyártók újabb szegmens vonnak be a trendbe: gőzerővel tervezik a kisautók városi terepjárós köntösbe öltöztetett kiadásait.
Autóipari elemzők szerint még jócskán van potenciál a SUV-őrületben, a karosszériaváltozat eladásai a Kia európai vezetője szerint az évtized végére megduplázódhatnak. Mivel ezek a kocsik magas profitot hoznak a gyártóknak, a trendből aligha szeretné bárki is kivonni magát. Ebből már egyenesen következik, hogy a következő években az eddig tervezettnél is több ilyen modell jelenhet meg a szalonokban.
A kompakt SUV-ok és crossoverek után a szemünknek eddig kevésbé megszokott arányú kocsikat dobhatnak piacra a gyártók, hiszen jöhetnek a SUV-osított kisautók, véli Ferdinand Dudenhöffer. A duisburg-esseni járműipari elemzőközpont szakértője röviden vázolta a kisautó-szegmens múltbéli átalakulását. Az autógyártók már korábban rájöttek, hogy ezeket a kocsikat nem alacsony áruk miatt veszik a vevők, így az 1980-as, ’90-es évek egyszerű Ford Fiestái és VW Poloi egyre magasabb technológiai felszereltséget kaptak, a praktikum mellett az esztétika is egyre jelentősebb hangsúlyt kapott. A végeredmény az olyan életstílust közvetíteni kívánó kocsik megjelenése, mint az Audi A1, a Fiat 500, a Mini vagy épp az Opel Adam. Ismét hasonló, termékdifferenciáló folyamat küszöbén állunk, csak ezúttal SUV-köntöst kapnak a kisebb modellek is.
Az Automobilwoche szerint ebbe az irányba mutat a piacon már egy ideje jelenlévő Peugeot 2008 és a Renault Capture, az új Mokka X és Crossland X típusokkal pedig az Opel hasíthat magának jókora szeletet a divathullámból. A verseny a jelenleginél csak erősebb lesz, hiszen ősszel Dél-Koreából a Hyundai-Kia egyszerre két modellel is benevez a versenybe, ezek várhatóan a két márka eddigi termékeitől elütően jóval harsányabb kocsik lesznek.
Ezzel párhuzamosan több nagyobb gyártó, mint például a német prémiumtrió tagjai vagy a Ford, még nem éreztek rá teljesen a piaci igényekre. A Ford Ecosport, az Audi Q2 és a Mini Countryman is elcsúszott valahol, ugyanis hol a méret, hol az árazás akadályozza meg, hogy tömegautóvá váljanak. A Volkswagen-konszern központi márkája megkésett kicsit: bár a tavalyi IAA-n bejelentették, a Tiguannál is kisebb modellel szállnának a mezőnybe, erről még nem sokat tudni.
Ha kicsit előretekintünk, adja magát a kérdés: elkaphat-e más szegmenst is a SUV-mánia? Dudenhöffer szerint semmi sem kizárt, így a SUV-kupék, a pár mérettel kisebb elektromos crossoverek, sőt még a SUV-kabriók sem.