Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Vakításmentes távfényt fejlesztett a Ford
A gyártó olyan világítástechnológiát vezet be, ami érzékeli a szembejövőket és megakadályozza a többi közlekedő véletlenszerű elvakítását.
Éjszaka a vakításmentes távfény a szélvédő mögé telepített kamerával 800 méteres távolságon belül érzékeli az autók és kerékpárok fényszóróját, illetve hátsó lámpáját, s a különleges fejlesztésű fényszóró blokkolja a fényt, ami elvakíthatná e járművek vezetőit.
A bekapcsolt távolsági fény segítségével sokkal könnyebben azonosíthatók az esetleges veszélyhelyzetek. Több tanulmány is kimutatta, hogy az automata távfényt tízszer nagyobb gyakorisággal használják az autósok, mintha manuálisan kellene kapcsolgatniuk a tompított fény és a reflektor között.
A technológiát a Ford mérnökeinek és beszállító partnereinek globális csoportja fejlesztette ki. A rendszert először egy kifejezetten erre a célra kialakított, különlegesen megvilágított területen tesztelték, majd a világ számos pontján, éjszakai vezetések során tették próbára.
A vakításmentes távfény összehangoltan működik az automatikus fényszórórendszerrel, valamint az adaptív fényszórórendszerrel kiegészített dinamikus LED fényszórókkal, amelyek a jármű sebességétől, a külső fényviszonyoktól, a kormányzási szögtől, a követési távolságtól, illetve az ablaktörlő működésétől függően hétféle beállítás szerint igazítják a fénycsóva irányát és erősségét. A Ford automatikus világítástechnológiái automatikusan aktiválódnak, amikor a külső fény erőssége meghatározott szint alá csökken.
- Azt tapasztaltuk, hogy némelyik autós annyira tart a többi vezető elvakításától, hogy inkább sosem kapcsolják fel a reflektort. Az új rendszer kiküszöböli ezeket az aggályokat, ráadásul olyan finoman váltogat az egyes beállítások között, hogy az autós szeme könnyen alkalmazkodhat a megváltozott fényviszonyokhoz - mondta Michael Koherr, a Ford Európa világítástechnikai kutatómérnöke.
A Ford további félautomata technológiái beszkennelik a közlekedési táblákat, és szabályozzák a gázadást, segítséget nyújtva a sebességkorlátozások betartásában, érzékelik az úton és az út mellett feltűnő gyalogosokat, akárcsak azokat, akik keresztezhetik az autó útját, és ha gázolásveszélyt észlelnek, automatikusan fékeznek. A Ford jelenleg is dolgozik a jövő fejlett világítástechnológiáján, amely jobb látási viszonyokat teremt a kereszteződésekben, hatásosabban láttatva a stoptáblákat és egyéb figyelmeztető táblákat, valamint ráirányítja a vezető figyelmét az autó nyomvonalán, illetve az útpadkán mozgó gyalogosokra és a kerékpárosokra – akár a nagyobb méretű állatokra is.