Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Teherautókhoz fejlesztett e-hajtásláncot a ZF
Nemrég hullott le a lepel arról az új, elektromos járművekhez tervezett eMobility készletről, amelyet a ZF haszonjármű-megoldásokért felelős divíziója fejlesztett ki. A könnyű-, közepes-, valamint nehéz tehergépjárművek meghajtására is alkalmas rendszer az AxTrax 2 nevet kapta.
A fentebb említett készlet magába foglal teljesen elektromos központi hajtású, valamint tengelyhajtású hajtásláncokat, illetve egyéb elektromos alkatrészeket is.
Széles közönséget céloznak
„A ZF minden ügyfele számára a megfelelő eszközöket tudja biztosítani a haszongépjárműveik villamosításához, hála a moduláris hajtáskészletünknek, akár egy szállítási folyamat utolsó lépéséhez használt járműről van szó, akár egy 44 tonnás kamionról. A készlet maga méretezhető tengelyekből és központi hajtású rendszerekből áll. Akárcsak a ZF többi elektromos megoldása, ezek is könnyen kombinálhatóak az olyan elektromos technológiákkal, mint az üzemanyagcellák, vagy az akkumulátorok. Számos e-komponens is helyet kapott a készletünkben, amelyek mindegyikét házon belül fejlesztettük, valamint gyártjuk” – nyilatkozta Winfried Gründler, a ZF hajtáslánc rendszerekkel foglalkozó részlegének alelnöke.
Az AxTrax 2 maximalizálja a járműben a rakomány, vagy az utaskabin, valamint az akkumulátor számára rendelkezésre álló helyet, és ezenfelül nagyobb tervezési szabadságot biztosít a gyártóknak. Az elektromos hajtásláncnál megvan a lehetőség arra, hogy teljesen szinkronizálják a jármű kulcsfontosságú funkcióival, mint például a fékezéssel, a fejlett sofőrsegítő rendszerekkel, és az automata vezetési rendszereivel. Ezenfelül a ZF új terméke képes rá, hogy fejlett digitális és telematikus rendszerekkel cseréljen információt egy CAN busz segítségével.
Az AxTrax 2 két verzióban érhető el. A gyengébbik variánssal 210 kilowatt folyamatos teljesítmény érhető el, míg a nehéz tehergépkocsiknak szánt AxTrax 2 dualból 380 kilowatt hozható ki, a kettő integrált elektromos motornak köszönhetően.
Rengeteg lehetőség
Mindkettő variáns a motor, a sebességváltó, a hajtó- és hagyományos tengelyek helyettesítésére lett tervezve, a haszonjárművek villamosításának érdekében. A termék lehetőséget ad a haszongépjárművek működésének és felépítésének újragondolására, javítva az aerodinamikát, valamint lehetővé téve az önvezetést és az akkumulátor-kapacitás növelését.
Amennyiben az AxTrax 2-t egy félpótkocsi elektromos hajtótengelyeként használják, az fékezéskor képes elektromos energiát visszanyerni, ami ezután átmenetileg az akkumulátorban tárolódik, majd gyorsításkor a nyerges vontató hajtásának támogatására fordítható. Ez a fajta újra felhasználás csökkenti a jármű üzemanyag-fogyasztását, vagy áramfelhasználását, miközben a káros anyag kibocsátása is kisebb lesz. Ezenfelül a félpótkocsis szerelvények közlekedése biztonságosabbá tehető – számolt be a Green Car Congress.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!