Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Legördült a gyártósorról az első elektromos Porsche SUV
2024.05.16 10:18Közös szoftverfejlesztésbe kezd a Toyota, a Honda és a Nissan
2024.05.16 09:17A szimuláció felhasználása a gyári layout tervezéséhez
2024.05.16 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szabadalmi verseny: messze elhúzott a Bosch
Csokorba gyűjtötték, melyik vállalat hány szabadalmat nyújtott be az önvezetéssel kapcsolatban. Az első tízben van néhány meglepetés, tippeljen, ki a leginnovatívabb, majd kattintson!
Nem kérdés, hogy az autózás jövője – részben, de inkább egészben – megállíthatatlanul halad a pedál és kormány nélküli önjáró gépek felé. A fejlesztési munkában cégek hosszú sora vesz részt, ami nem is csoda, hiszen ki ne akarna magának minél nagyobb szeletet a kibontakozó, óriási piacból és a vele járó presztízsből?
Számos gyártó és beszállító már jó ideje teszteli első önjáró gépeit, folyamatosan megy az erődemonstrálás, ki jár előbbre: hol a sofőr nélkül megtett kilométerekkel, hol a váratlan helyzetek minél kifinomultabb megoldásával licitálnak egymásra. A Kölni Gazdaságkutató Intézet most egy újabb, beszédes szempontból rangsorolta az autonóm járművek fejlesztőit, hiszen a vállalatokat a 2010 januárja és 2017 júliusa között benyújtott szabadalmak száma alapján rendezte sorba.
Az érintett időszakban összesen 5839, önvezetéshez köthető szabadalmat vizsgáltak meg. Az ezek alapján összeállított top tízes listából kiderül, hogy 958 szabadalommal a leginnovatívabb szereplő a Bosch volt az utóbbi években. Az első tíz közül hat németországi gyártó vagy beszállító, vagyis úgy látszik, a hagyományosan erős német autóipar az önvezetés trendjében is megtarja pozícióját – már ami a szabadalmakat illeti. Érdekes, hogy a Google, melynek háza tájáról egy időben csak úgy záporoztak az önjáró autókról szóló hírek, „csak” a top10 utolsó helyéig jutott.