Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Rekordot állít a CATL új akkumulátora
A világ vezető akkumulátorcella-gyártója, a kínai CATL bemutatta a harmadik generációs cell-to-pack, vagyis az akkumulátorba modulok elhagyásával beszerelhető cellatechnológiáját, amivel eddig nem látott mértékű helykihasználás érhető el.
A CATL 72 százalékos helykihasználást ígér, amihez 255 wattóra/kilogramm energiasűrűség párosul. Ez azt jelenti, hogy az új akkumulátortechnológiát használva könnyedén készíthetőek több mint ezer kilométer hatótávolságot biztosító akkumulátorok – írja a vállalat.
Ma az elektromos autók akkumulátoraiba a cellákat nem önmagukban, hanem több modulba rendezve építik be, ami azonban a cellák kevésbé sűrű elhelyezéséhez vezet. A CATL még 2019-ben mutatta be első modul nélküli akkucella-technológiáját, amivel 50 százalékot meghaladó helykihasználást valósított meg. Most leleplezett Qilin nevet viselő koncepciója ennek a továbbfejlesztésével született meg.
Villámgyors töltés
Az új koncepció esetében minden cella közé nagy felületű folyadékhűtéses elemeket lehet építeni, ezzel a hőcserélési felület méretét négyszeresére növelve. A javított hűtési teljesítmény lehetővé teszi az akku akár tíz perc alatti feltöltését, továbbá a cellák gyorsabb lehűlését is. A CATL közleménye szerint az új technológia bármilyen kémiai összetételű cellákkal alkalmazva képes biztosítani a termikus stabilitást, lehetővé téve nagyobb energiasűrűségű anyag-összetételek alkalmazását.
Összevetve a Tesla által is használt 4680 jelölésű cellaformátummal – azonos külső akkumulátorméretet és kémiai összetételt feltételezve – a CATL szerint a saját technológiája a hatótávolság, a töltési sebesség, a biztonság, az élettartam és az energiahatékonyság terén is jobban teljesít.
A sorozatgyártás és a forgalmazás megkezdését 2023-ban tervezi a kínai vállalat.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!