Trend Önvezető és elektromos jövőn dolgozik partnereivel az Arrival

Önvezető és elektromos jövőn dolgozik partnereivel az Arrival

autopro.hu/D.Á. | 2021.07.21 04:19

Önvezető és elektromos jövőn dolgozik partnereivel az Arrival

Fotó: Ambarella

Az elektromosautó-gyártó Arrival EV közel jár első járművei piacra dobásához. A kis gyártó főleg a teher- és személyszállítási szektorokat célozza buszaival, furgonjaival és autóival, amiket a jövő önvezetési trendjeihez készítenek fel. Az Arrival neves technológiai, fuvarszervezési és csomagszállítási partnerekkel dolgozik együtt.

Hirdetés

Az Arrival az elektromos járműveit magas szinten készíti fel az önvezetésre, ebben segítségükre van az amerikai Ambarella cég, amely mesterséges intelligenciát használó képfeldolgozó modulokat fejleszt. Az Ambarella CV2FS névre hallgató modulja az Arrival járművek kameráinak képéből nyer ki információkat, ezzel lehetővé téve a fejlett vezetéstámogató rendszerek, majd később az önvezetés működését. A képfeldolgozási rendszernek, mint biztonságkritikus rendszernek ASIL-B kockázati kategóriába kell esnie, az autó mono vagy sztereó kameráinak felvételeit kielemezve pedig a gépi látási rendszernek képesnek kell lenni autonóm beavatkozásra.

Senya Pertsel, az Ambarella igazgatója elmondta, az Arrival azért választotta rendszerüket, mert az alacsony energiaigényű, magas minőségű képeket állít elő, ami aztán hatékony mesterséges intelligenciával és egychipes rendszerekkel (System on a Chip) párosul. Az Ambarella jelenleg több mint 40, sorozatgyártást folytató ügyféllel dolgozik, és további 175-tel tárgyal. Teljes termékkínálatuk ugyanazon a szoftveres sémán alapul, így gyorsabbá válik a termékek fejlesztése.

Nagy kihívás, komoly követelmények

Az Arrival járművek fejlett vezetéstámogató rendszerei között szerepel majd sávelhagyási figyelmeztetés, sávtartó asszisztens, holttérfigyelő, tábla- és jelzőlámpa-felismerő rendszer, valamint autók, kerékpárosok, gyalogosok felismerése. Kiemelten fontos, hogy a sűrű városi forgalomba szánt, jelentős futásteljesítményű elektromos szállítójárművek ezen rendszerei kiválóan működjenek, és kikövezzék az utat az egyre magasabb szintű önvezetés felé. Az autonóm járművek témaköre Sergey Malygin ügyvezető alelnök szerint nagyon összetett, és egyelőre nincsenek ehhez kapcsolódó fejlesztési határidők az iparban. Fokozatosan haladva, a biztonságot szem előtt tartva haladnak a cél felé az autóipari szereplők.

Az önvezetés és a fejlett vezetéstámogató rendszerek terén az egyik probléma a mesterséges intelligencia teljesítményének növelése, miközben az energiaigényt szűk keretek között kellene tartani. Ezen követelményeknek az Ambarella egychipes rendszerei eleget tesznek, valamint élen járnak a képfeldolgozásban rossz látási viszonyok között, ezzel eleget téve a magas biztonsági elvárásoknak. A fejlesztésekbe eddig 500 millió dollárt fektetett a vállalat, és a jövőben is sokat fognak költeni a mesterséges intelligencia és egychipes rendszer technológiáira.

Együttműködés az Uberrel

Az népszerű fuvarszervező szolgáltató az Egyesült Királyságban 2025-re, Európában és az Egyesült Államokban 2030-ra teljesen elektromos flottával akar működni. A cél egy külön erre a célra fejlesztett autó gyártásának elindítása 2023-ra. Ez lesz az Arrival Car, amit a cég az Uber sofőrök bevonásával, igényeiket figyelembe véve tervez. A projekt reprezentálja a cég törekvéseit a városi fuvarozás emissziójának csökkentésére.

Egy személyszállításra használt autó átlagosan 45-50 ezer kilométert fut évente, ami jelentősen több, mint amennyit egy átlag autós vezet, így Tom Elvidge, az Arrival alelnöke szerint ezeknek a tiszta autóknak nagy hatása lehet a városi levegőre. Az Arrival a városi teherszállítás reformján a UPS futárcéggel közösen dolgozik — írta meg az IndustryWeek.

Kiemelt Partnereink