Trend Német összefogásban készül hidrogéntartály autókba

Német összefogásban készül hidrogéntartály autókba

autopro.hu/D.Á. | 2022.02.14 08:18

Német összefogásban készül hidrogéntartály autókba

BMW iX5 Hydrogen | Fotó: BMW PressClub

Összeállt a BMW, a Bosch, a Hexagon Purus és a Testnet Engineering, hogy a jövő hidrogén üzemanyagcellás autóiba fejlesszenek egy lapos, kompakt hidrogéntankot, amely a padlólemezben kapna helyet. A 700 bar nyomású tartály első prototípusai várhatóan 2022 végére készülnek el.

Hirdetés

A projekt célja, hogy olyan hidrogéntankot hozzanak létre, amely az elektromos autókban általában az akkumulátorcsomagnak hagyott helyre építhető be. Ennek elérése érdekében minden eddiginél laposabb tartályokat kell létrehozni. A szögletes akkumulátorok jól ki tudják használni az autók két tengelye közötti részt a padlólemezben, de a hidrogéntankokat eddig nem így helyezték el.

A nagynyomású hidrogéntartályok jellemzően hengeralakúak, és nincs egyezményes helyük az autókban. A Toyota Mirai-ban például hosszában, a középkonzol alatt fekszik a legnagyobb tank, két kisebb pedig keresztben, a hátsó tengely felett. A Hyundai Nexoban a hátsó üléssor alatt, hosszában fekszik két tartály, a harmadik a hátsó tengely mögött. A hengeres hidrogéntartályok átmérője nagyjából 30 centiméter, míg a legvékonyabb, elektromos autóba kerülő akkumulátor mindössze 11 centiméter vastag.

Mindenki a saját szakterületén

A négy vállalat alkotta FlatHyStor nevű konzorciumban kulcsszerephez jut a norvég Hexagon Purus, melynek a németországi Kassel városában található részlege vesz részt a közös munkában. A vállalat készíti a tank testét és az integrációs rendszert, amellyel a járművekben működőképessé válik a megoldás. A Bosch a nagynyomású rendszer szelepeit és annak vezérléstechnikáját szolgáltatja, a tesztlaborokat üzemeltető Testnet Engineering pedig teszteli és validálja az alkatrészeket és a rendszert. A projektet a német állam is támogatja, hatmillió euróval.

A bejelentésben nem esik szó a rendszert befogadó autóról. A BMW jelenleg csak egy hidrogén üzemanyagcellás járművet fejleszt, az iX5 Hydrogen-t. A BMW Csoport saját fejlesztésű hajtásláncát képző üzemanyagcella-csomagba kerülő egységcellákat a Toyota szállítja — írta meg az electrive.com.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink