Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Saját szemetéből gyárt alkatrészt a Toyota
2024.05.16 04:20A vártnál kevesebb embert küld el a Bosch
2024.05.15 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem szigorítanák az új autók emissziós limitjét
Az Európai Unió tagállamai megállapodtak az Euro 7 emissziós norma követelményeinek lazításáról. Amennyiben a változtatások az unió többi szervétől is jóváhagyást kapnak, az autógyártók egy jelentős plusz befektetés nélkül folytathatják a belső égésű modellek értékesítését.
Az Európai Bizottság még tavaly mutatta be javaslatát az új gépjárművekre vonatkozó károsanyag-kibocsátási előírások következő köréről, az Euro 7-ről. A mostani követelményeket tovább szigorító tervezeten lazításért később nyolc uniós tagállam, köztük Olaszország, Franciaország és Magyarország is szót emelt.
A kritikus tagállamok szerint a Bizottság terveit implementálva a gyártóknak akkora összeget kellene a belső égésű technológia korszerűsítésébe fektetniük, ami érezhetően hátráltatná az elektrifikációt. A terveket hasonló okból kritizálta az autógyártók európai képviseleti szervezete, az ACEA is, rámutatva egyúttal, hogy ezért cserébe az Euro 7 csak marginálisan javítaná a levegőminőséget.
A tagállami miniszterek tárgyalásait követően a spanyol uniós elnökség most közzétette a tervezet új, a miniszterek által már elfogadott kompromisszumos változatát. E szerint az Euro 6 új személyautókra és furgonokra vonatkozó kibocsátási előírásai nem változnának, csak a buszokra és a 3,5 tonnánál nehezebb teherautókra vonatkozó követelményeket emelnék. Emellett a korábbi terveknek megfelelően az abroncsok és a fékek kopásából származó részecske-kibocsátást is szabályozni fogják.
Mindenki nyer
„Úgy gondoljuk, hogy ezzel a tervezettel széleskörű támogatást nyertünk, egyensúlyba hoztuk a gyártó márkák befektetési költségeit, és növeljük a szabályozásból származó környezeti előnyöket” – idézi Héctor Gómez Hernándezt, iparért, kereskedelemért és turizmusért felelős spanyol minisztert a Reuters.
Az Euro 7-ről szóló új tervezetet következő lépésként a minisztereket tömörítő Európai Tanácsnak a Bizottsággal és az Európai Parlamenttel is át kell tárgyalnia.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!