Trend Nem fizettek érte, mégis a Teslától volt hangos a Super Bowl

Nem fizettek érte, mégis a Teslától volt hangos a Super Bowl

autopro.hu/R.K.E. | 2024.02.15 07:20

Nem fizettek érte, mégis a Teslától volt hangos a Super Bowl

Fotó: Tesla

A Tesla egyelőre ugyan nem fut Super Bowl-reklámokkal, de egy másik tech-vezérigazgató által vezetett szervezet bojkottra szólított fel a nagy meccs alatt.

Hirdetés

A hirdetésekben azt állították, hogy a Tesla vezetéstámogató funkciója baleseteket okoz, és bojkottra szólították fel a nézőket. A reklám kitervelőjét, a Dawn Projectet Dan O'Dowd alapította, aki egy konkurens szoftvercéget vezet. A The Dawn Project már második éve ad le Super Bowl-reklámokat, amelyekben a szervezet szerint olyan Tesla-balesetekről készült felvételek szerepeltek, amelyekben állítólag a vállalat vezetéstámogató funkcióját használták.

Az egyik reklám két jelenetet mutat be: egy Tesla egy kereszteződésben elüt egy teherautót, egy másik Tesla pedig nem állt meg egy stoptáblánál, és egy parkoló autónak ütközött.

A másik hirdetés egy olyan balesetre utal, amelyben egy „önvezető" Tesla nem állt meg egy iskolabusz előtt, és a videó szerint „egy gyermek lélegeztetőgépre került, nyak- és lábtöréssel". Úgy tűnik, a videó egy 2023-as balesetre utal, amikor egy észak-karolinai 10. osztályos diákot ütött el egy Tesla. Áprilisban a helyi hírek arról számoltak be, hogy a Nemzeti Közúti Közlekedési és Biztonsági Hivatal vizsgálja, hogy az önvezető funkció használatban volt-e az incidens során.

„A Teslát felelősségre kell vonni" – áll az egyik 30 másodperces reklámban. „Bojkottálja a Teslát, hogy családja biztonságban legyen".

A Tesla nem reagált a megjelent hirdetésekkel kapcsolatban.

Musk volt maga a reklám

Az autógyártó a múltban vonakodott reklámozni magát, és elsősorban Muskra támaszkodott a márka népszerűsítésében. Tavaly a Tesla vezérigazgatója azt mondta, hogy a vállalat történetében először megpróbálkozik a reklámozással, de a Tesla reklámjai még nem jutottak el a Super Bowlra, ahol a reklámidő több millió dollárba kerülhet.

A The Dawn Project szóvivője szerint a szervezet idén 552 ezer dollárt költött a Super Bowl-reklámokra. Tavaly a szervezet – amely azt állítja, hogy küldetése a „nem biztonságos szoftverek" betiltása – egy olyan Super Bowl-reklámot vetített, amelyben egy Tesla – amely szerint az önvezető funkciót használta – elgázolt egy gyerekméretű bábut.

„Amikor új Teslát veszel, azzal finanszírozod és lehetővé teszed Elon Musk számára, hogy egy veszélyes, befejezetlen terméket helyezzen ki a közutakra" – mondta a The Dawn Project alapítója. Számos országos TV-reklámmal, többek között a tavalyi Super Bowl-on, öt egész oldalas hirdetéssel a New York Timesban és online hirdetésekkel próbáltak nyomást gyakorolni a Teslára és Elon Muskra, hogy cselekedjenek helyesen, és távolítsák el hibás szoftverüket az utakról. „Úgy tűnik azonban, hogy az egyetlen dolog, ami nyomást gyakorol a Teslára és Elon Muskra, hogy helyesen cselekedjenek, az, hogy megtagadják tőlük a pénzt."

A The New York Timesban megjelent hirdetés, amelyben a Teslát támadta, már Musk figyelmét is felkeltette. Abban az évben a Tesla perrel fenyegette meg O'Dowdot, Musk pedig „őrültnek" nevezte őt a közösségi médiában.

Minden lehetséges módot megragad

O'Dowd messze nem először veszi célba a Teslát és Muskot. 2022-ben O'Dowd sikertelenül próbált indulni a szenátusi választáson egy olyan platformon, amely kizárólag a Tesla önvezető és vezetéstámogatási funkcióinak betiltásán alapult. Figyelemre méltó, hogy O'Dowd a Green Hills Software vezérigazgatója, egy olyan magáncégé, amely többek között saját automatizált vezetési rendszereken dolgozott vállalatokkal.

A Tesla önvezető funkciója az autópályán való vezetésre használható, beleértve a sávváltások és a lehajtókon való manőverezést, míg az vezetéstámogatás opcionális, 12.000 dolláros vagy havi 199 dolláros kiegészítésként működik, amely városi környezetben is képes működni, beleértve a sávváltást, a stoptáblák és közlekedési lámpák felismerését, valamint a parkolást.

Az autógyártó közölte, hogy mindkét szolgáltatás még béta tesztüzemben van, és minden esetben egy engedéllyel rendelkező sofőrre van szükség, aki felügyeli a járművet – idézi az Autoblog.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink